Eva Pjajčíková, 4. března 2022 Česká televize on demand Formování podoby nového iVysílání VOD na českém trhu • SVOD (subscription) – Net fl ix, HBO Go/Max, Amazon, Apple TV+, Voyo, Famu fi lms, Edisonline… • TVOD (transaction) – Aerovod, iTunes • AVOD (advertising) – Stream.cz, Mall.tv, Nova plus • FVOD (free) – iVysílání Nové iVysílání • od prosince 2021 – redesign, nové fukncionality a nástroje, nový obsah • největší výzva: přechod catch-up – – –> VOD • rede fi nice služby • jiný způsob konzumace obsahu • jiné nástroje k nabízení obsahu 2000 2011Dědictví Launch 12/2021 • průtahy s technologickým vývojem • tlak vedení –> spuštění v osekané verzi • tichý launch • …ale jak to komunikovat veřejnosti? Komunikace: content • Vánoční tisková konference – střet dvou světů RapStory • 10. díl https://www.ceskatelevize.cz/porady/13652091672-rapstory/ 220562280010010/ Online only obsah Principy • Více menších publik – jasně de fi nované, ohraničené cílové skupiny • Ústřední kvalitou je autenticita – námětu, jazyka, sdělení, protagonistů (proměna ve způsobu komunikace) • Otevřené formy – experimenty, nové způsoby narace, nepravidelnost • Sdělení před výpravností – nižší nároky na výrobu, inovativní přístup • Online = živě – fl exibilita, reakce na aktuální vývoj Online only obsah geneze • nebyl součástí původního plánu • nevzešel z manažerského zadání – impulz od stážistky • cíl: • vyzkoušet jiný způsob komunikace s publikem • oslovit cílové skupiny, které ČT momentálně nezasahuje • nabídnout jim autentický obsah Online only obsah způsob produkce • Původní tvorba ČT – “velká výroba” • Program –> poptávka (schéma, okna) • Vývoj –> TPS (ev. koproducent) –> námět –> vývoj –> schválení VPR (Program) –> výroba –> uvedení • Pro online: • úplně stejně, akorát levněji, rychleji, transparentněji • programová poptávka = CS, ev. téma, ev. data • pitching iVysílání jako inkubátor Malá redakční tvorba • redakční videa, malé bonusové pořady (k Devadesátkám, viz https:// www.ceskatelevize.cz/porady/14809891917-co-se-delo-v-devadesatkach/ ) • spolupráce se studentyfi lmových škol • zkoušíme nové formy • ukázka: Jak vám mohu pomoci? Akvizice Zahraniční online content • menší publika – více obsahu • převzatý obsah jako cesta k rozšíření katalogu, doplnění nabídky pro mladší CS • benchmark – online produkce zahraničních veřejnoprávních televizí • Hashtag - link • Sex - link • Hnědá rodina - link Familie Braun • https://www.ceskatelevize.cz/porady/14147010533-hneda-rodina/ 221388770010001/ Kurace a práce s katalogem Proč nejsme Net fl ix a co teda jsme • USPs: • původní český obsah • šíře katalogu – vč. publicistiky, zpravodajství, lifestylových magazínů…, denně desítky hodin nového obsahu • historická hloubka – záznam 70 let historie české společnosti • Nechceme, aby se divák utopil – nabízíme cesty • Přehledná kategorizace • Kurace homepage – výběry • témata, nastolování agendy • ruční kurace, propichování bublin • propojování populárních a okrajových pořadů Výzvy – kam dál? Otázky, které ČT aktuálně řeší • Konkurence nadnárodních gigantů i domácích hráčů • Technologický rozvoj služby • Rozšiřování katalogu – akvizice, archiv, původní tvorba • Žalostná situace s rozpočtem – způsoby monetizace? • Catch-up –> VOD? / Servis pro tvůrce pořadů –> VOD • začlenění iVysílání do rozhodovacích struktur ČT Ale do té doby… • pokračujeme v online only tvorbě tak, jak jsme si ji de fi novali • hledáme nové náměty • úkol: námět na online only pořad pro iVysílání • synopse/námět – max. 1/2 NS • referenční obsazení • cílová skupina – co nejpřesněji de fi novaná • důvod, proč si myslíte, že by tento námět měla Česká televize zrealizovat Děkuju za pozornost. Otázky? eva.pjajcikova@ceskatelevize.cz