Vyberte si jednu z rolí dle vaší preference a vypracujte zadání:
A) Učitel/ka, učící knihovník/ce
- Zodpovězte si otázku: Jak bych mohl/a něco naučit pomocí vizuálních informací?
- Vytvořte: Vzdělávací objekt, který poslouží k vzdělávání v oblasti dle vaší volby. Můžete si vybrat téma/problém, kterému jsme se věnovali v rámci kurzu, nebo jakékoliv jiné téma.
- Definujte si: Cílovou skupinu, která se bude pomocí vašeho vzdělávacího objektu učit. Formu vzdělávání - prezenční, hybridní, distanční. Cíl vzdělávání - co chcete naučit a proč právě tímto způsobem? Na pomoc si můžete vzít Bloomovu taxonomii nebo kolo iPadagogiky.
- Příklad: infografika, sketchnote video, interaktivní e-learningový prvek, pracovní list pro analýzu fotografie nebo cokoliv jiného
B) Vědecký/á pracovník/ce
- Zodpovězte si otázku: Jak bych mohl/a pomocí vizuálních informací podpořit/demonstrovat své vědecké tvrzení?
- Vytvořte: Vědeckou vizualizaci, kterou byste mohli publikovat například v rámci diplomové práce, vědeckého článku nebo na konferenci. Může se jednat o reálnou práci, kterou jste vytvořili/tvoříte, nebo o fiktivní.
- Definujte: Místo/médium, kde bude vaše vizualizace publikována. Cíl vizualizace - co chcete ukázat a proč právě tímto způsobem a ne jiným?
- Příklad: graf zobrazující zjištění výzkumu, poster na konferenci, schéma vysvětlující vztahy mezi pojmy nebo cokoliv jiného
C) Student/ka informačních studií a knihovnictví
- Zodpovězte si otázku: Jak bych mohl/a pomocí vizuálních informací zmapovat svou vzdělávací cestu v oblasti vizuální gramotnosti?
- Vytvořte: Vizualizaci, ve které ukážete, jak jste se posunuli v rozvoji vaší vizuální gramotnosti, zejména v rámci tohoto kurzu, ale klidně i mimo něj. Zkuste se zaměřit na milníky, které byly pro vás transformační - aha momenty, osvojení si nových dovedností, překonání vnitřních bloků, udivující teoretické poznatky atd.
- Definujte: Posun, kde jste byli kdysi a jak se vnímáte teď? Ukotvení v rámci oboru - jak rozumíte vizuální gramotnosti, potažmo obsahu tohoto kurzu, v kontextu našeho oboru? S čím to souvisí, proč to tam patří? Jak to zapadá do vaší celkové studijní cesty na KISK?
- Příklad: sketchnote, prezentace, myšlenková mapa, komiks nebo cokoliv jiného
Inspirujte se ukázkami vizualizací, které najdete v lekcích kurzu, nebo vymyslete cokoli vlastního - v online nebo offline podobě. Nebojte se výzvy a zkuste formu, kterou jste ještě v rámci kurzu netvořili! :) Tvorba závěrečného úkolu by vám měla zabrat maximálně 4 hodiny. Svůj výtvor publikujte na svém porfoliu a v Miro, vždy do neděle v týdnu před termínem kolokvia.