Fantastika v popkultuře

Fantastika v herním průmyslu

Počítačové hry jsou dnes již pevnou a důležitou součástí mainstreamu. Nebylo tomu tak vždy. Společenské konvence chápaly hry jako něco nebezpečného, co v lidech podporuje agresi, vytváří závislost a ničí zdraví. 

Tato lekce bude věnována vývoji tohoto fenoménu a zamyšlení, jaké místo v něm má fantastika. Budeme se zabývat různými možnostmi členění obrovské skupiny počítačových her a zmíníme některá zajímavá fakta.

Úkol na tuto hodinu

Zahrejte si tyto dvě hry:
Life is Strange: Chapter 1
SMITE (stačí jedna bitva)

Obě jsou k dispozici na platformě Steam a zdarma.

Zajímavé odkazy a další studijní materiály:


Odborná literatura:

  • AARSETH, Espen. Cybertext: Perspectives on Ergodic Literature. Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 1997.
  • CRAWFORD, Chris. The Art of Computer Game Design. Berkley, Calif.: Osborne/ McGraw – Hill, 1984.
  • GALLOWAY, R. Alexander. Gaming: Essays On Algorithmic Culture. Minneapolis: University of Minnesota Press, 2006.
  • KENT, Steven L. The Ultimate History of Video Games: From Pong to Pokemon. Three Rivers Press, 2001.
  • ŠVELCH, Jaroslav. Počítačové hry a jejich místo v mediálních studiích. Praha: Pražské sociálně vědní studie. Mediální řada – MED 009, 2007.

Předměty v rámci Masarykovy univerzity věnující se počítačovým hrám:

Další online zdroje: