Etika psychologa ve vztahu k médiím žproč se vyjadřovat v médiích? ž žco vše je vystoupení v médiích? ž žčím se řídit, abychom naše jednání bylo etické? žnevyjadřuje se konkrétně k médiím žobecné principy ale aplikovatelné •kompetence •zodpovědné postupy •realistické přísliby •důvěrnost informací •ochrana psdg. metod •kolegialita žAdvertising and Public Statements ž5.04 Prezentace v médiích •kompetence •etický kodex •nenavázán vztah klient-psycholog • žzmínky v dalších standardech •důvěrnost informací •sdělovat jen podložené informace žjaká je moje role a povaha vztahu s jedinci a skupinami, kterých se mé sdělení týká? žjakou míru kontroly budu mít nad finálním produktem? žnakolik jsou v souladu zájmy jednotlivců a skupin, kterých se sdělení týká? žco jsem schopen sdělit vzhledem k omezením plynoucím z dostupných informací? ž ž ž ž ž ž žGoldwaterovo pravidlo (Americká asociace psychiatrů) – vyjadřovat se o psychiatrických otázkách a duševních poruchách pouze obecně žnavržená revize – o historických osobnostech se akademici vyjadřovat mohou ž hubálek.png žzvážit 3 faktory •kompetence •časový rámec •míra kontroly • žnaučit se říkat NE, odolávat nátlaku žvždy na zřeteli základní principy ž ž žBPS (2012): Supplementary guidance on the use of social media žsdělení na soc. sítích/internetu považována za veřejná a trvalá žnutno udržovat hranice profesionálních vztahů