3. LEKCE // DISTANČNÍ VERZE Třetí lekce otevírá velké téma, kterému se budeme delší čas věnovat. Půjde o výukové metody, jejich definování a následnou analýzu (včetně tipů a triků co dělat či nedělat). Příští čtvrtek (pokud situace dovolí) si osobně vyzkoušíme zapojení různorodých metod (výklad, skupinová práce, kooperativní učení, diskuze). Nyní Vás poprosím o pročtení podpůrného materiálu. VÝUKOVÉ METODY Ve studijních materiálech najdete následující text a pečlivě si jej pročtěte (níže s ním budete dále pracovat) PETTY, G. Výklad a umění vysvětlovat. In Moderní vyučování. 1.vyd. Praha: Portál, 1996. s. 114-132. Přečtěte si článek na adrese a odpovězte na otázku, jaké typy výukových metod známe? Zkuste uvést alespoň jeden příklad ke každému typu v souvislosti s estetickou výchovou. https://clanky.rvp.cz/clanek/c/z/15015/VYUKOVE-METODY-TRADICNIHO-VYUCOVANI.html Přečtěte si dva následující úryvky dialogů. Jaký je mezi nimi rozdíl? Který je podle Vás “lepší” a proč? /// Učitel:Tak Tomáši, řekni nám, kdo byl upálen v roce 1415? No Jan...? Jan H...? Tomáš: Jan Hus. /// Učitel: Jak byste charakterizovali hapenning? Hynek: No to je, třeba když se děje nějaká akce. Učitel: Takže každá akce, která se děje může být hapennig? Hynek: No vlastně ne...Měl by jí organizovat nějaký umělec...nebo by měla řešit nějakou otázku uměleckými prostředky, upozornit na nějaký problém a tak.. /// Nyní se vraťte k textu od Pettyho: PETTY, G. Výklad a umění vysvětlovat. In Moderní vyučování. 1.vyd. Praha: Portál, 1996. s. 114-132. ÚKOL!! (NUTNO ODEVZDAT) do příští lekce tj. do 2. 12. 2021 · V první části úkolu napište alespoň 5 výhod a 5 nevýhod výkladu jako vyučovací metody. (Proč je dobré jej použít a kdy je dobré jej použít /proč ne resp. kdy ne). Dále napište alespoň tři zásady, které je dobré dodržovat, aby byl výklad efektivní. (Neřešíme teď, co budete přednášet, ale JAK budete přednášet). · Ve druhé části úkolu vytvořte výklad na 1 A4 (1200 znaků) na Vámi zvolený umělecký směr pro 2. ročník SŠ. Napište jej a zkuste si jej i přednést a stopnout. VYPRACOVANÝ ÚKOL MI PROSÍM POŠLETE NA EMAIL DO 2. 12. 2021 do 14:00.