Úvodní hodina
Povinná literatura:
- Culler, J.: Presupposition and Intertextuality. In The Pursuit of Signs. London and New York: Routledge, 2001, s. 110-131. NEBO Homoláč, J.: Intertextovost a utváření smyslu v textu. Praha: Karolinum, 1996.- Esslin, M.: Podstata, tradice a smysl absurdního divadla. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1966.
- Hořínek, Z. Cesty moderního dramatu. Nakladatelství Studia Ypsilon, 1995.
- Lehmann, H. T.: Postdramatické divadlo.
Bratislava: Divadelný ústav, 2007. Strany: (13-32), 33-76, (94-120), 171-183, (205-234).
- Szondi, P.: Teória modernej drámy. Bratislava: Tatran, 1969.
Závěrečná analýza:
- rozsah 3-5 ns.
- první návrh písemné analýzy v rozsahu nejméně 3ns odevzdá student(ka) do odevzdávárny v ISu vždy nejpozději 3 pracovní dny před konáním semináře (tj. do čtvrtka do 12:00)
Předběžný seznam analyzovaných textů (bude upřesněn dle potřeb semináře):
1) H. Ibsen: Nora, Rosmersholm; A. Strindberg: Hra snů (společná analýza na základě individuální domácí přípravy)
2) A. P. Čechov: Višňový sad, Tři sestry
- pro 2 student(k)y
3) B. Brecht: Zadržitelný vzestup Artura Uie, Kavkazský křídový kruh
- pro 2 student(k)y
4) Intertextualita: Aischylos: Oresteia, E. O’Neil: Smutek sluší Elektře, J. P. Sartre: Mouchy (individuální analýza)
- pro 3 student(k)y
5) F. Dürrenmatt: Fyzikové, Návštěva staré dámy
pro 2 student(k)y
6) Absurdní drama: S. Beckett: Čekání na Godota, V. Havel: Zahradní slavnost, Vyrozumění (individuální analýza)
pro 3 student(k)y
7) T. Stoppard: Rosenkrantz a Guildenstern jsou mrtvi, Arkádie (individuální analýza)
pro 2 student(k)y
8) Dramatika postmoderny: T. Bernhard: Divadelník, Ritter, Dene, Voss; C. Churchill: Prvotřídní ženy
pro 3 student(k)y
9) Postdramatické divadlo a text: E. Jelinek: Co se stalo, když Nora opustila manžela; H. Müller: Hamlet - stroj; S. Kane: Psychóza ve 4.48
pro 3 student(k)y
ZMĚNA PROGRAMU VYHRAZENA :-)