Drama jako literární dílo II

Úvodní hodina

Povinná literatura:

Culler, J.: Presupposition and Intertextuality. In The Pursuit of Signs. London and New York: Routledge, 2001, s. 110-131. NEBO Homoláč, J.: Intertextovost a utváření smyslu v textu. Praha: Karolinum, 1996.

- Esslin, M.: Podstata, tradice a smysl absurdního divadla. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1966.
-  Hořínek, Z. Cesty moderního dramatu. Nakladatelství Studia Ypsilon, 1995.

- Lehmann, H. T.: Postdramatické divadlo.  Bratislava: Divadelný ústav, 2007.  Strany: (13-32), 33-76, (94-120), 171-183, (205-234).
- Szondi, P.: Teória modernej drámy.  Bratislava: Tatran, 1969.


Závěrečná analýza:

- rozsah 3-5 ns.

- první návrh písemné analýzy v rozsahu nejméně 3ns odevzdá student(ka) do odevzdávárny v ISu vždy nejpozději 3 pracovní dny před konáním semináře (tj. do čtvrtka do 12:00)  

Předběžný seznam analyzovaných textů (bude upřesněn dle potřeb semináře):

1) H. Ibsen: Nora, RosmersholmA. Strindberg: Hra snů (společná analýza na základě individuální domácí přípravy)

2) A. P. Čechov: Višňový sad, Tři sestry  

  • pro 2 student(k)y 

3) B. Brecht: Zadržitelný vzestup Artura Uie, Kavkazský křídový kruh  

  • pro 2 student(k)y 

4) Intertextualita: Aischylos: Oresteia, E. O’Neil: Smutek sluší Elektře, J. P. Sartre: Mouchy (individuální analýza)

  • pro 3 student(k)y 

5) F. Dürrenmatt: Fyzikové, Návštěva staré dámy

  • pro 2 student(k)y 

6) Absurdní drama: S. Beckett: Čekání na Godota, V. Havel: Zahradní slavnost, Vyrozumění (individuální analýza)

  • pro 3 student(k)y 

7) T. Stoppard: Rosenkrantz a Guildenstern jsou mrtvi, Arkádie (individuální analýza) 

  • pro 2 student(k)y 

8) Dramatika postmoderny: T. Bernhard: Divadelník, Ritter, Dene, Voss; C. Churchill: Prvotřídní ženy

  • pro 3 student(k)y 

9) Postdramatické divadlo a text: E. Jelinek: Co se stalo, když Nora opustila manžela; H. Müller: Hamlet - stroj; S. Kane: Psychóza ve 4.48

  • pro 3 student(k)y 

ZMĚNA PROGRAMU VYHRAZENA :-)