Produkce festivalového zpravodaje

4. setkání - 21. 3.

Náhled do zákulisí festivalu. Setkání s týmem DSB. Zasedací místnost v budově Janáčkova divadla - šéfdramaturgyní Barbarou Gregorovou a šéfem marketingu Petrem Novákem. Možnosti rozhraní webu (blog).

Sraz 13.55 před vrátnicí Janáčkova divadla (opačná strana než hlavní vchod)

  


Zápis ze schůzky v Janáčkově divadle 21. 03. 2023

 

Po úvodním přivítání byly diskutovány tyto body:

1.       Otázka na dosavadní podobu časopisu a plány do budoucna. Je rozjednána spolupráce se SADem a DN, není vyloučen i tištěný výstup. Představili jsme navrhovanou podobu rozhraní podstránky KriTh, navrhovaný obsah a jeho dosavadní neujasněno. Zazněly i návrhy na změnu obsahu blogu, který byl dosud výrazně nekoherentní a postrádající strukturu. Souhlas ze strany DSB.

2.       Dotaz k sociálním sítím a obsahu zveřejněnému před začátkem festivalu byl doplněn o diskusi o kvízu a důležitosti takových pozvánek.

3.       Podle zástupců DSB je síla v doplňování psaných výstupů o multimediální obsah. Veškerý reflektivní obsah byl zhodnocen jako klíčový pro vývoj kultury.

4.       Byl představen základní koncept marketingu celého festivalu, rozsah lidských zdrojů, exteriérová reklama, inzerce v novinách a jejich online mutacích, kromě organického obsahu na sociálních sítích i placená reklama. Rozpočet však samozřejmě není neomezený a probíhá i snaha o cílenou reklamu, třebaže v uměleckém marketingu je tato pozice problematická.

5.       Bylo představeno i propojení dramaturgie a marketingu pro přemýšlení o funkčnosti celé produkce (na příkladu příštího ročníku). Anotace byly přirovnány ke katalogu na dovolenou.

6.       Diskuse o obecném studentském zájmu o festival/NdB a neschopnosti ho řádně analyzovat. Ideální by bylo využít obsah k získání dalších sledujících.

7.       Které konkrétní inscenace by bylo vhodné více zmiňovat v obsahu před festivalem? Zástupci DSB zprostředkují informace. Stejně tak, zda zmiňovat nabídky, které existují pro konkrétní skupiny – ty organicky, ne nutně explicitně.

8.       Diskuse o změně diváckého profilu v souvislosti s covidem, navýšením cen vstupenek. Nákupní chování diváka se proměnilo, k nákupu dochází výrazně později. Důležité jsou slevové možnosti pro studenty, profesionály z oboru atp. Snaha ukázat Brňanům něco, co třeba české divadlo ještě ani neumí. V Brně je však podle výzkumu magistrátu značné povědomí o festivalu a jeho nabídce.

9.       Dvě cesty diváka na festival – buď už pravidelně chodí, nebo ho zasáhne některé z nabízených témat. Festivalový divák se chová jinak, než se chová běžný divák jednotlivých brněnských divadel.

10.   Proběhlo kolečko představení redakce s osobními dramaturgickými dotazy a náměty na obsah

a.       Martin – dotaz k Baťovi a celé dramaturgii, k rozdílům mezi DSB a Florou

b.       Barbora S. – IG účty se křížit nebudou, obě strany jsou rády za veškerý obsah, reelsy jsou žádané, anketní videa, co TikTok?, lze domluvit nějakou spolupráci i s performery na zábavném obsahu

c.       Laura – titulky ke každému představení? Pro tento ročník jsou všechny zahraniční produkce s českými titulky. Kde je to možné z technických důvodů a možností souboru, jsou i titulky v AJ. Postupná snaha o anglickojazyčné zpřístupnění všeho.

d.       Monika – představení své pozice v novém (českém a brněnském) divadelním prostoru, zájem o sociální sítě

                                                               i.      V mezičase diskuse o slovenských festivalech a možnostech nalákání dalších Slováků k nám

e.       Kristýna – protínání linek (například u dětských představení), odposlechnuto po představení, medailonky zapojených osob

f.        JAMU sekce – představení navrhovaného audio obsahu (viz diskusní fórum předmětu), rychlé reakce v podobě krátkých rozhovorů s recenzenty, podcast Rezonance – rozhlasové dokumenty o 2/3 + 2 produkcích včetně dětské linky, reakce rodičů a dětí, rozhovor s dramaturgem i děvčaty z dramatické výchovy, případně Baťa

g.       Adéla – linka divadlo je unisex, odposlechnuto po představení, lákání do divadla, zaznamenávat to jako zážitek

                                                               i.      (vložené poznámky mimo) Linku Skrzywanka bude moderovat největší polský kritik-odborník – úvody a besedy, možnost nějakého setkání se zahraniční kritikou

h.       Eliška – reflexe ve dvojici, venkovní produkce, technické zázemí převedení produkcí

i.         Barbora R. – technické zajištění fungování platformy IT, otázka k premiéře Hrdinek v DHNP v rámci festivalové dramaturgie (vychází z loňské linky divadlo je žena, souvisí s tím nemožnost využívání dvorku DHNP) – ukázala se náročnost takového uvedení

                                                               i.      Baťa a trilogie jsou nejspecifičtějšími projekty, proto jsou mimo hlavní víkend, trilogie právě zabere DHNP před festivalem, aby pak mohl probíhat generálkový týden k Hrdinkám

j.         Bára Z. – zájem o sociální sítě, publikum mimo divadelní sféru, soutěže by bylo možné vyřešit, anglický obsah?

                                                               i.      Otázka umístěnek, z mailu (bude případně dodán) se zařadit do sekce VIP1 – ještě proběhne diskuse

k.       Sára M. – součástí koprodukce Shakespeara (bude dost zaneprázdněna tím) – pokrýt toto reportážní formou, možnost reflektovat produkce, které zbydou

11.   Redakční zázemí? Ještě probrat společně. Reduta možná, není však ideální.

 

Po poděkování a ještě krátkých osobních diskusích jsme schůzku ukončili v 15:42.

 

Zapsal Martin G.