4. setkání - 21. 3.
Náhled do zákulisí festivalu. Setkání s týmem DSB. Zasedací místnost v budově Janáčkova divadla - šéfdramaturgyní Barbarou Gregorovou a šéfem marketingu Petrem Novákem. Možnosti rozhraní webu (blog).
Sraz 13.55 před vrátnicí Janáčkova divadla (opačná strana než hlavní vchod)
Zápis ze schůzky v Janáčkově divadle 21. 03. 2023
Po úvodním přivítání byly diskutovány tyto body:
1. Otázka
na dosavadní podobu časopisu a plány do budoucna. Je rozjednána spolupráce se
SADem a DN, není vyloučen i tištěný výstup. Představili jsme navrhovanou podobu
rozhraní podstránky KriTh, navrhovaný obsah a jeho dosavadní neujasněno. Zazněly
i návrhy na změnu obsahu blogu, který byl dosud výrazně nekoherentní a
postrádající strukturu. Souhlas ze strany DSB.
2. Dotaz
k sociálním sítím a obsahu zveřejněnému před začátkem festivalu byl
doplněn o diskusi o kvízu a důležitosti takových pozvánek.
3. Podle
zástupců DSB je síla v doplňování psaných výstupů o multimediální obsah.
Veškerý reflektivní obsah byl zhodnocen jako klíčový pro vývoj kultury.
4. Byl
představen základní koncept marketingu celého festivalu, rozsah lidských
zdrojů, exteriérová reklama, inzerce v novinách a jejich online mutacích,
kromě organického obsahu na sociálních sítích i placená reklama. Rozpočet však
samozřejmě není neomezený a probíhá i snaha o cílenou reklamu, třebaže
v uměleckém marketingu je tato pozice problematická.
5. Bylo
představeno i propojení dramaturgie a marketingu pro přemýšlení o funkčnosti
celé produkce (na příkladu příštího ročníku). Anotace byly přirovnány ke
katalogu na dovolenou.
6. Diskuse
o obecném studentském zájmu o festival/NdB a neschopnosti ho řádně analyzovat.
Ideální by bylo využít obsah k získání dalších sledujících.
7. Které
konkrétní inscenace by bylo vhodné více zmiňovat v obsahu před festivalem?
Zástupci DSB zprostředkují informace. Stejně tak, zda zmiňovat nabídky, které
existují pro konkrétní skupiny – ty organicky, ne nutně explicitně.
8. Diskuse
o změně diváckého profilu v souvislosti s covidem, navýšením cen
vstupenek. Nákupní chování diváka se proměnilo, k nákupu dochází výrazně
později. Důležité jsou slevové možnosti pro studenty, profesionály z oboru
atp. Snaha ukázat Brňanům něco, co třeba české divadlo ještě ani neumí.
V Brně je však podle výzkumu magistrátu značné povědomí o festivalu a jeho
nabídce.
9. Dvě
cesty diváka na festival – buď už pravidelně chodí, nebo ho zasáhne některé
z nabízených témat. Festivalový divák se chová jinak, než se chová běžný
divák jednotlivých brněnských divadel.
10. Proběhlo
kolečko představení redakce s osobními dramaturgickými dotazy a náměty na
obsah
a.
Martin – dotaz k Baťovi a celé dramaturgii,
k rozdílům mezi DSB a Florou
b.
Barbora S. – IG účty se křížit nebudou, obě
strany jsou rády za veškerý obsah, reelsy jsou žádané, anketní videa, co
TikTok?, lze domluvit nějakou spolupráci i s performery na zábavném obsahu
c.
Laura – titulky ke každému představení? Pro
tento ročník jsou všechny zahraniční produkce s českými titulky. Kde je to
možné z technických důvodů a možností souboru, jsou i titulky v AJ.
Postupná snaha o anglickojazyčné zpřístupnění všeho.
d.
Monika – představení své pozice v novém
(českém a brněnském) divadelním prostoru, zájem o sociální sítě
i.
V mezičase diskuse o slovenských
festivalech a možnostech nalákání dalších Slováků k nám
e.
Kristýna – protínání linek (například u dětských
představení), odposlechnuto po představení, medailonky zapojených osob
f.
JAMU sekce – představení navrhovaného audio
obsahu (viz diskusní fórum předmětu), rychlé reakce v podobě krátkých
rozhovorů s recenzenty, podcast Rezonance – rozhlasové dokumenty o 2/3 + 2
produkcích včetně dětské linky, reakce rodičů a dětí, rozhovor s dramaturgem
i děvčaty z dramatické výchovy, případně Baťa
g.
Adéla – linka divadlo je unisex, odposlechnuto
po představení, lákání do divadla, zaznamenávat to jako zážitek
i.
(vložené poznámky mimo) Linku Skrzywanka bude
moderovat největší polský kritik-odborník – úvody a besedy, možnost nějakého
setkání se zahraniční kritikou
h.
Eliška – reflexe ve dvojici, venkovní produkce,
technické zázemí převedení produkcí
i.
Barbora R. – technické zajištění fungování
platformy IT, otázka k premiéře Hrdinek v DHNP v rámci festivalové
dramaturgie (vychází z loňské linky divadlo je žena, souvisí s tím
nemožnost využívání dvorku DHNP) – ukázala se náročnost takového uvedení
i.
Baťa a trilogie jsou nejspecifičtějšími
projekty, proto jsou mimo hlavní víkend, trilogie právě zabere DHNP před
festivalem, aby pak mohl probíhat generálkový týden k Hrdinkám
j.
Bára Z. – zájem o sociální sítě, publikum mimo
divadelní sféru, soutěže by bylo možné vyřešit, anglický obsah?
i.
Otázka umístěnek, z mailu (bude případně
dodán) se zařadit do sekce VIP1 – ještě proběhne diskuse
k.
Sára M. – součástí koprodukce Shakespeara (bude
dost zaneprázdněna tím) – pokrýt toto reportážní formou, možnost reflektovat
produkce, které zbydou
11. Redakční
zázemí? Ještě probrat společně. Reduta možná, není však ideální.
Po poděkování a ještě krátkých
osobních diskusích jsme schůzku ukončili v 15:42.
Zapsal Martin G.