Analytická karta č. 3 (Deadpool) Jméno: UČO: Odpovězte na jednotlivé otázky formou uceleného odstavce o průměrném rozsahu 900 znaků včetně mezer – rozsah může být variabilní (jeden odstavec může mít 1000 znaků, zatímco jiný 800 znaků), dohromady se však musí pohybovat v rozmezí 5300–5500 znaků včetně mezer. 1) Jakým způsobem (a v návaznosti na koho) vymezuje Kristin Thompsonová v zadané četbě své pojetí neupřímnosti, která může determinovat strukturní principy narace, a jak ji v souvislostech analýzy Hrůzy na jevišti vztahuje k fungování proairetických a hermeneutických linií? Na základě výkladu v semináři rovněž stručně vysvětlete, jaké vlastnosti narace rozpoznáváme a jak se od sebe odlišují. 2) Jak se na obecné úrovni projevuje neupřímnost narace coby důležitý strukturní princip v Deadpoolovi? Jinými slovy se pokuste objasnit, proč se proces vyprávění spoléhá na zakomponování neupřímné prvky do celkové narativní výstavby a jakým způsobem tyto prvky formují organizaci osnovy vyprávění. 3) Která z představených vlastností narace se dle vašeho mínění z hlediska konstrukce vyprávění působí jako hlavní hybná síla ve vztahu k uspořádání osnovy vyprávění a/nebo světatvorby? Jakých podob v těchto souvislostech nabývají zbývající vlastnosti narace? Fungují konstantně napříč celou osnovou vyprávění, nebo prochází určitými posuny a/nebo proměnami? 4) Pomocí jakých konkrétních (vypravěčských a/nebo stylistických) postupů a ve vazbě ke kterým aspektům (například kauzálním liniím, motivům nebo postavám) prezentovaného příběhu je k nám narace Deadpoola neupřímná? Jakých dílčích podob podle vás tato neupřímnost nabývá (např. lež, zavádějící vodítka, neúplné informace, odložené odpovědi apod.)? 5) Jak se v Deadpoolovi projevuje manipulace s vlastnostmi narace a práce s distribucí informací ve vztahu k budování napětí, dosahování překvapení nebo podněcování zvědavosti? Doplňující otázky (dle vaší libosti): Jakým způsobem narace v divákovi formuje určitý soubor očekávání a zájmu o budoucí dění? Poskytuje nám narace všechny informace týkající se vyprávěného příběhu ochotně, nebo nám některé z nich systematicky odpírá? Spoléhá se narace na nějaké specifické taktiky práce s časovými a/nebo prostorovými vztahy? 6) K jakým zjištěním jste na základě pozorného sledování dospěl/a ve vztahu Deadpoola ke konceptu neupřímné narace, distribuce informací/vodítek a vlastností narace? Jaké otázky k dalším možným směrům rozboru vyprávění Deadpoola podle vás tato zjištění nastolují v souvislosti již dříve probraných konceptů a analytických nástrojů?