MUNI A R T S Rozbor filmového vyprávění, Podivné vyšetřování, flashbacky Martin Kos (400598@muni.cz), Dan Krátký (dennykr@mail.muni.cz) i Analytická karta - reflexe - Celkově velmi dobré! - Občasné tíhnutí k interpretaci v rovině genderových vztahů - Občas problém s vysvětlování toho, co flashback motivuje - Občas problém s vysvětlování toho, jaké funkce flashback plní - Kolik těch flashbacků vlastně bvlo? ^ * 2 Zápatí prezentace Vymezení flashbacků, flashbackové montáže a další Analytická karta - otázky - Jaký je celkový počet flashbacků? - Jaké typy mezer postupně vyplňují? - Dochází k aktivizaci a přechodu do flashbackil prostřednictvím vylíčení, nebo vybavování? - Který z flashbackil lze v souladu s Bordwellem chápat jako (a) odhalující, (b) připomínající, (c) přehrávající; a proč? - Jaké další narativní postupy snímek - kromě flashbacků - využívá? 3 Zápatí prezentace MUNI A R T S 1. flashback 4 Zápatí prezentace 2. flashback 3. flashback 4. Flashback? 5. flashback 8 Zápatí prezentace 6. flashback 7. flashback 8. flashback 11 Zápatí prezentace 12 Zápatí prezentace M U N I A R T S Retardace x redundance - Principy ovládající kompozici osnovy vyprávění. - Retardační prvky způsobují odkládání nebo zdržování vypravěčské řešení konfliktů a rozuzlení narativních vláken. - Redundantní prvky nabývají v rámci osnovy vyprávění až nadbytečné povahy a přispívají k opakování - pro výstavbu vyprávění a dosahování účinků na diváka zpravidla zásadních - aspektů rozvíjeného příběhu (např. zformulovaný deadline). Klasická narace běžně zprostředkuje signifikantní informaci až třikrát. |V| U IM I A R T S 13 Zápatí prezentace