KULTURNÍPOLITIKA AKREATIVNÍPRŮMYSLY KULTURNÍ A KREATIVNÍ PRŮMYSLY KULTURA HODNOTA 1) ekonomická hodnota = ekonomická stránka 2) preference = osobní vyjádření 3) morálka 3 TÉMATA KULTURNÍ POLITIKY – EXCELENCE – INKLUZE – EKONOMIKA KREATIVNÍ PRŮMYSLY “Na teoretické (možná až esoterické) úrovni existují tradiční průmysl a kreativní průmysly v opozici. Tradiční průmysl je reprezentován průmyslovou výrobu, průmyslovou revoluci a jejími dopady. Tento „průmysl průmysl“ je právě to špinavé, co si většina lidí spojuje s civilizací, zatímco kreativní průmysly přinášejí to hezké – například umění.“ Přidaná hodnota výroby audiovizuálního díla Pásová výroba tradičních průmyslových odvětví Oborové rozpětí kreativních průmyslů pre-produkce (přípravné práce) producent scenárista dramaturg účetní, právní a překladatelské služby stavba dekorací výroba rekvizit a kostýmů atd. post-produkce obrazové a zvukové postprodukční studio (střih, triky, hudba atd.) účetní a auditní služby Ateliéry památky, veřejná prostranství, průmyslové objekty ad. Lokace Technika půjčovny filmové i nefilmové techniky, strojů, rekvizit ad. Štáb režie, kamera, výprava, osvětlovač, zvukař, architekt, speciální efekty, kostýmy, masky, rekvizity ad. Ostatní ubytovací a stravovací služby, doprava, PHM, energie, telekomunikace, ostraha ad. OSVČ + MSP veřejné rozpočty + OSVČ + MSP produkce (výroba) OSVČ + MSP OSVČ + MSP Filmový průmysl (výroba audiovizuálního díla) Spojuje v sobě další odvětví a oblasti kulturních a kreativních průmyslů a umění. Je založen na řetězové provázanosti mnoha podnikatelů (OSVČ) a malých a středních podniků (MSP) a jejich subdodavatelů, které producent najímá na konkrétní projekt. POJMY – kulturní a kreativní průmysly – excelence,inkluze,ekonomika – znalostní ekonomika – hrubá přidaná hodnota – multiplikační efekty,spillover efekty