Měřící plán Měřící plán Co by měl obsahovat? 1. Byznys model, KPIs 2. Příjemci dat 3. Cesta zákazníka 4. Procesy 5. Specifikace Co by měl obsahovat? 1. Byznys model, KPIs 2. Příjemci dat 3. Cesta zákazníka 4. Procesy 5. Specifikace Byznys model ● Jak firma vydělává? ○ prodej zboží ○ prodej licencí ○ prodej návštěvnosti ○ … ● Funguje to? Jak? KPIs ● klíčové metriky, nezbytné k úspěchu firmy ○ KPI vs vanity metric ● jsme na jejich základě schopni dělat rozhodnutí ● srozumitelnost metrik Co by měl obsahovat? 1. Byznys model, KPIs 2. Příjemci dat 3. Cesta zákazníka 4. Procesy 5. Specifikace Příjemci dat ● kdo? ● jaká je jejich pozice? ● jaká data potřebují? ● jak moc rozumí datům a metrikám? ● v jaké granularitě a s jakým zpožděním potřebují data? Příjemci dat - výstupy ● upřesňuje rozsah toho, co musí být uděláno ○ jaká data budeme potřebovat? ○ bude potřeba vytvářet reporty? ○ jak moc mají být interaktivní? ○ jaký nástroj vybrat? ○ bude potřeba lidi proškolit? Co by měl obsahovat? 1. Byznys model, KPIs 2. Příjemci dat 3. Cesta zákazníka 4. Procesy 5. Specifikace Úvodní zmapování cesty zákazníka ● projít s klientem celý proces - jak se dostanou lidé k produktu/službě, jak vypadá nákupní proces, jak se se zákazníkem pracuje po nákupu; ● celé si to zkusit projít sám, případně uživatelské testování Zmapování cesty zákazníka ● vyznačení důležitých bodů na trase - co je pro klienta důležité, co vypadá příliš složitě, s čím měli největší potíž lidé při testování; ● zaznačení cesty zákazníka do diagramu (zpočátku nízká úroveň detailu s komplexnějším zpracování důležitých bodů/oblastí); ● identifikace businessově nejdůležitějších částí; ● detailnější rozpracování těchto částí. Co by měl obsahovat? 1. Byznys model, KPIs 2. Příjemci dat 3. Cesta zákazníka 4. Procesy 5. Specifikace Procesy ● technologie ○ vývoj webu, nasazování úprav, schvalování ● marketing ○ interní tým / agentura (-y) ● vedení firmy ○ jak často se schází, co řeší Co by měl obsahovat? 1. Byznys model, KPIs 2. Příjemci dat 3. Cesta zákazníka 4. Procesy 5. Specifikace Specifikace ● postup nasazování změn, zadání pro vývojáře, dokumentace měření; ● metodika značení kampaní; ● informace pro právníky - ochrana os. údajů ○ jaké nástroje; ○ jaká data; ○ jak s nimi pracují; ○ zapisují / čtou něco ze zařízení návštěvníka Bonus ● plán práce s chybějícími daty ○ akceptovaná chybovost ○ dopočítávání ○ predikce Úkol - zpracování zjedn. měřícího plánu 1. Byznys model, KPIs 2. Cesta zákazníka Fakulta VŠ https://www.phil.muni.cz/ E-shop s prodejnami https://www.sephora.cz/ Saas https://www.netflix.com/ Díky za pozornost!