[3/14] Kreativita, copy myšlení a zkouška praxí Martin přednáší PLIN052 Copywriting (jaro 2023), Martin Brablec 28. 2. 2023 Čas na rozcvičku! Kreativita – část II Copywriting vs. Content Marketing Claude Hopkins Claude Hopkins (1866 – 1932) Můj život v reklamě & Reklama jako věda Styl nemá v reklamě co dělat. Pište jednoduše, přímočaře, neokázale. Nikdy se nechlubit. Superlativa vyvolají odpor. Prodáváme službu – tu, kterou chce zákazník. Používejte konkrétní a jednoznačná tvrzení. Nepoužívejte negativitu – lidé hledají krásu, bezpečí, štěstí, spokojenost. David Ogilvy David Ogilvy (1911 – 1999) Ogilvy o reklamě, Vyznání muže reklamy Poznejte dokonale svůj produkt. Spotřebitel není blbec, je to vaše manželka. Text má být tak zajímavý, aby přiměl koupit výrobek. Nejvíce pozornosti věnujte titulku – s příslibem výhody. Lidé kupují příslib krásy, výživy, úlevy od bolesti, statusu. Dlouhé texty lépe prodávají. Ale vždy psané jednoduchým jazykem. Stephen King Stephen King (1947 – ) O psaní Trpný rod je pro sraby. („Jednání bude zahájeno v sedm“) Příslovce ukazují nejistotu („Polož to!“ řekla výhružně) Odstavec začněte tvrzením, které dál rozvíjejte. („Pokoj velkýho Tonyho vůbec nevypadal tak, jak si ho představoval. Světlo tu mělo podivný…“) Popisujte pomocí pečlivě zvolených detailů, které napoví všechno ostatní. Vyhněte se ohraným metaforám, ale nepřehánějte to s nimi. Základy copy myšlení Jak skvěle prodat to, co dělám? Krok 1: Co děláte? Krok 1: Co děláte? Krok 2: Co to komu přináší? Krok 1: Co děláte? Krok 2: Co to komu přináší? Krok 3: Jak se díky tomu cítí? Příklad? Jsem copywriter. Jsem copywriter. Naučím vás psát texty, které plní cíl. Jsem copywriter. Naučím vás psát texty, které plní cíl. Konečně se u psaní přestanete trápit a začnete psát lehkou rukou. Zkuste to, prosím, teď! Krok 1: Co děláte? Krok 2: Co to komu přináší? Krok 3: Jak se díky tomu cítí? https://www.obsahova-agentura.cz/akademie/ppc-camp-26-6-2016-jak-byt-kreativni-i-kdyz-me-zivi-ppc