ZÁZNAM Z HOSPITACE Škola: Praktikant: Datum: Třída/počet studentů: Téma hodiny: Fakultní učitel: a) Příprava na vyučovací hodinu: JJ J K L LL 1. Byl stanoven globální cíl hodiny. 2. Byly stanoveny dílčí cíle hodiny. 3. Byly zvoleny vhodné aktivity pro dané téma. 4. Byly zvoleny vhodné aktivity pro danou jazykovou úroveň žáků. 5. Byly zvoleny rozmanité aktivity pro dané téma. 6. Navržené aktivity mají logickou návaznost. b) Realizace vyučovací hodiny: 1. Seznámení žáků s náplní hodiny ano ne 2. Hromadné opakování zapojena většina žáků zapojeno několik žáků neproběhlo 3. Individuální zkoušení proběhlo neproběhlo 4. Doba zkoušení přiměřená nepřiměřená 5. Závěry hodnocení zdůvodněné nezdůvodněné 6. Vedení žáků k sebehodnocení ano ne 7. Prezentace učiva proběhla neproběhla 8. Odborná správnost obsahu ano ne 9. Jazyková a odborná úroveň praktikanta výborná dostačující nedostačující 10. Použité metody výuky: 11. Metody uplatněny vhodně vzhledem k obsahu a cíli výuky ano částečně ne 12. Organizační forma hromadná skupinová párová individuální 13. Využití pomůcek vzhledem k obsahu a cíli výuky efektivní neefektivní 14. Fixace učiva proběhla neproběhla 15. Postup podle plánu přípravy zcela částečně vůbec 16. Zhodnocení splnění cílů, rekapitulace výsledků proběhlo částečně neproběhlo 17. Motivace žáků účinná neúčinná nelze posoudit 18. Aktivita žáků výborná dostatečná nedostatečná 19. Zapojení žáků do výuky rovnoměrné nerovnoměrné c) Komunikace Verbální projev 1. Kultura projevu přiměřená nepřiměřená 2. Hlasitost přiměřená nepřiměřená 3. Tempo řeči přiměřené nepřiměřené Neverbální projev 4. Mimika a gest, oční kontakt přiměřená nepřiměřená 5. Pohyb po třídě přiměřený nepřiměřený Interakce 6. Žáci s praktikantem spolupracují nespolupracují 7. Individuální potřeby žáků byly zohledněny nezohledněny nelze posoudit 8. Praktikant pracuje se všemi žáky s částí žáků s jednotlivci 9. Atmosféra ve třídě podporuje spolupráci nepodporuje spolupráci 10. Kázeň ve třídě je není d) Celkové hodnocení vyučovací hodiny Praktikant během výuky: JJ J K L LL 1. Vytváří podnětné prostředí 2. Vytváří bezpečné prostředí 3. Dokáže zaujmout 4. Reaguje na dotazy 5. Adekvátně reaguje na vzniklé situace 6. Využívá formativní hodnocení 7. Dává žákům zpětnou vazbu 8. Spravedlivě hodnotí 9. Umí pracovat s chybou Závěry hospitace byly projednány s praktikantem dne …………………. Podpis oborového didaktika……………………… Podpis praktikanta……………… Poznámky, připomínky, doporučení (obecné i oborové):