AD NAHRÁVKY/OBRÁZKY před neznělou plozivou splývá ticho před mluvením s tichem během závěrové fáze, je tedy těžké poznat, kde je začátek takové plozivy pokud nahrávku ustřihenme až před plozí, vypadá to, že ignorujeme fakt, že plozivy se skládají ze závěrové a plozivní části máš pěkně zarovnané nahrávky pupen_buben.png - na nich je pěkně vidět, že ten kousek, který jsi odstřihl od pupen na začátku, je srovnatelný s pauzou obsahující základní kmitání u buben, přesně takový kousek pak může tvořit závěrovou fázi p, kterou jsi ale ve své nahrávce smazal při stříhání slov s neznělými plozivami na začátku je proto vhodné nechávat aspoň nějakou pauzu a nestříhat to až před samotnou plozí AD - [s] má delší průběh než [z]? napříč jazyky to opravdu vypadá, že neznělé konsonanty jsou delší než jejich znělé protějšky, ono je to i logické, protože potřebuješ víc času na vytvoření hlásky, která se mnohem více liší (intervokalický neznělý konsonant se liší více od okolních vokálů než intervokalický znělý konsonant) --- když se liším víc, potřebuju víc času, abych se zformoval AD - v Audacity tak lze z [b] vytvořit [p], ale ze [z] nejde vytvořit [s] - ploze u /b/ bývá taky znělá, to je v případě, kdy šum nepřepere základní tón (znělost), pokud šum zvítězí nad základním tónem, pak se znělost vytrácí, a pak můžeš opravdu vytvořit z /b/ hlásku /p/, otázka pořád zůstává, co s tou závěrovou fází