Reflektivní seminář praxe češtiny I
Základní informace k praxím a reflektivním seminářům
Za co získám zápočet za praxi (kroky navázané na IS dělám v předmětu praxe!):
- Za její splnění v předepsaném rozsahu a v požadované kvalitě.
- Za vyplnění evaluačního formuláře v ISu (já a můj provázející učitel, následně jedna z oborových didaktiček): Jakmile všechny 3 strany vyplní evaluační formulář, IS následující noc vygeneruje souhrnné pdf, které vložím do příslušné odevzdávárny).
- Za tripartitu (pokud bude uskutečněna): Tripartita znamená, že navrhnu oborovým didaktičkám alespoň 3 termíny (vlastní výuka, tandemy), ve kterých by se mohly přijít podívat na moji hodinu. Poté reflektuji já, můj provázející učitel a oborová didaktička. U Praxe I může nastat situace, kdy k tripartitě z časových důvodů nedojde. Pokud se tak stane kvůli tomu, že didaktičky nemohly přijít, nejedná se o nesplnění požadavků, nemá to tedy vliv na udělení zápočtu. Pamatuji ale na to, že mám povinnost termíny tripartit navrhnout.
- Tabulka, do níž zapisuji tripartity:
- https://docs.google.com/spreadsheets/d/1tbxH4waOL-rg5ciGmLSF8morWjJogclAqXzVSUJm0xc/edit?usp=sharing
- Nechci, aby někdo z kolegů tyto informace měl? Píšu přímo Marcele Hrdličkové a Lucii Taraldsen Medové (ideálně oběma najednou).
- https://docs.google.com/spreadsheets/d/1tbxH4waOL-rg5ciGmLSF8morWjJogclAqXzVSUJm0xc/edit?usp=sharing
- Za odevzdání výběrového portfolia.
- Za absolvování závěrečné reflexe (dle vypsaných "zkouškových" termínů).
Za co získám zápočet za reflektivní seminář (interaktivní osnova k oběma předmětům bude u RS, dominovat budou úkoly vztahující se k RS):
- Za aktivní účast na reflektivních seminářích. Ty se konají v blocích. Jednotlivé termíny viz názvy kapitol v osnově. Pokud studuji jednoobor, musím se zúčastnit všech čtyř. Pro dvouoborové platí povinnost dvou účastí (ale další jsou vítány!). Nestíhám přijít? Nemohu? Maximálně 1 účast si mohu nahradit splněním bonusového úkolu, který se bude vztahovat k tématu daného semináře.
- Za odevzdání reflektivního deníku. Ten si vedu ideálně průběžně. Mohu skrýt pasáže, které nechci, aby někdo četl (RD čtou výhradně oborové didaktičky, nemusím se bát, že by k němu měl přístup třeba provázející učitel). Jsem maximálně upřímný/upřímná a nedopouštím se plagiování.
- Za plnění průběžných úkolů k reflektivnímu semináři. Proč? Protože si tím začínám budovat své profesní portfolio, které mohu kromě státnic uplatnit i při pohovoru s potenciálním zaměstnavatelem.
Plakat k PP a RS