ISKB14 – Informační vzdělávání (aktivita studujících) Zadání: navrhněte obecný rámec edukační aktivity (lekce, programu nebo konkrétní vzdělávací situace) Téma: rozvoj gramotností a kompetencí s využitím aktivizačních metod (MKM) a organizérů Zadání úkolu: 1.) Zvolte si téma vzdělávací aktivity (lekce, workshopu, projektové výuky apod.). Vyjděte z předchozích hodin tak, aby se téma týkalo široce pojaté oblasti gramotností a kompetencí 2.) Určete cílovou skupinu vzdělávací aktivity. 3.) Formulujte dva vzdělávací cíle pro danou aktivitu/lekci. Cíle formulujte aktivními slovesy (žák…) a pokuste se přiřadit je ke konkrétní rovině Bloomovy taxonomie vzdělávacích cílů 4.) Formulujte k dosažení cílů minimálně 3 typy otázek různé charakteristiky – otevřené / uzavřené / reflektivní. 5.) Najděte k tématu vhodnou metodu aktivního učení a grafický organizér, který by mohl být součástí jedné z fází vzdělávacího programu dle modelu učení E-U-R, ideálně U nebo R. 6.) Stručně popište, proč danou metodu a organizér zařadíte do edukace, jak s ním cílová skupina bude pracovat, jaké znalosti, dovednosti nebo kompetence si díky práci s organizérem cílová skupina osvojí.