Účast na konferencích

Organizační pokyny

Účast na konferencích není standardní předmět s pravidelnou výukou, ale o individualizované studium, jehož obsah do značné míry záleží na volbě každého studenta. Jeho náplní je účast na odborné akci a sdílení získaných odborných poznatků. 

Koordinaci plnění studijních povinností zajišťuje PhDr. Pavla Vizváry, Ph.D. LL.M. V případě dotazů k předmětu můžete využít komunikaci přes e-mail nebo Teams (přímý chat, příp. prosím o označení, aby mi přišla notifikace).

Podmínky ukončení

V bodech níže najdete postupné kroky, které musíte splnit pro úspěšné ukončení předmětu. Při individuální domluvě je možné přenášet splněné kroky mezi semestry (např. v jednom semestru doložíte vystoupení na akci, v jiném zpracujete zprávu), jen zápočet získáte až po splnění všech níže uvedených povinností. 

Prosím, přečtěte si všechny níže uvedené kroky, i když je budete plnit postupně.


1. Individuální studijní plán

Každý si před online setkáním (viz 2) připraví individuální studijní plán - kdy co chcete udělat pro splnění předmětu, příp. dotazy, s čím byste potřebovali v plánu pomoct. Není nutné přesně říct, jakou akci navštívíte, ale třeba kdy a jak si ji vyberete. Pokud budete chtít pomoct s hledáním akce, je potřeba si připravit co nejpřesněji tematické zaměření, které Vás zajímá.


2. Online setkání

V době změn v zápisu (obvykle 2. týden semestru) probíhá jedno online setkání všech studentů předmětu (Teams). Krátce budou představeny kroky průchodu předmětem (tato část bude nahrávána), následně budeme probírat jednotlivé studijní plány, kdy je cílem využít přítomnost koordinátorky předmětu i ostatních studentů pro inspiraci, příp. tipy na akce/zdroje/nápady...

Účast na tomto setkání je povinná pro prezenční studenty. Pokud se nezúčastníte (např. jako kombinovaný nebo distanční student), co nejdříve se domluvte na individuální konzultaci, kde probereme Váš studijní plán. Pokud máte již jasno v tom, jakou akci pokryjete a jakou formu výstupu zpracujete, stačí tento plán napsat mailem a není nutné setkání. 


3. Výběr konference

Pro účely tohoto předmětu musí akce splnit tyto podmínky:

  • Oborovost (při mezioborové akci je nutné se soustředit při výstupu na vztah k oboru ISK/DIS),
  • Odbornost (ne popularizační akce, ne praktické školení),
  • Délka (více denní, příp. dvě jednodenní akce v rozsahu min. 4 hodiny každá),

Při hledání akce můžete samozřejmě googlit, pomoci mohou různé rozcestníky (např. databáze knihovnických akcí SKIP, konferenční organizátoři jako ExpoNet, Eventworld a další), dobrým zdrojem ale mohou být i spolužáci, vyučující nebo garantů odborných specializací. 

Pokud si nejste jistí, zda Vámi vybraná akce splňuje výše uvedené, doporučuji výběr konzultovat s koordinátorkou předmětu. Veškeré výdaje spojené s akcí si hradíte sami.

Ve spodní části osnovy máte k dispozici tabulku, do které doporučuji uvést akci, kterou máte v plánu navštívit, doporučujete někomu ze spolužáků navštívit, nebo jste navštívili. Ostatní se mohou inspirovat, nebo se podívat na váš reflektivní výstup/zprávu a dozvědět se, v čem byla akce zajímavá.


4. Účast na konferenci

Měli byste se zúčastnit se celé akce (ne např. dva dny třídenní akce nebo vynechat poslední dvě přednášky). Během akce si dělejte poznámky, doporučuji také fotky. Pokud máte v plánu audio/video výstup k předmětu, můžete třeba poprosit zajímavého přednášejícího o krátký rozhovor (a souhlas s publikováním). 


5. Aktivní účast na odborné akci

Své vystoupení na odborné akci dokládejte e-mailem libovolnou formou - konferenční program, fotky...

Pro bakalářské studenty prezentace není povinná, pro magisterské ano! Můžete prezentovat školní (i skupinovou) práci, ale přednášet musí ten, kdo ji chce uznat v tomto předmětu. Akce si můžete rozdělit - lze prezentovat na jiné, než ze které tvoříte výstup v předmětu. Za aktivní účast na konferenci lze získat 3 kredity při prezentaci v češtině, 4 kredity v angličtině. Bakaláři bez aktivní účasti na akci absolvují předmět za 2 kredity. 


6. Zpráva z konference 

Pro jednoduchost označujeme výstup “zpráva z konference”, ale formát může být různý dle Vaší volby (podcast, video, shrnující text…). Podstatné je, že tato zpráva musí:

  • být publikována (doporučujeme na portfoliu, příp. na Mediu apod.),
  • předávat odborné oborové poznatky z navštívené akce (ISK/DIS).

V rámci obsahu zprávy doporučujeme zamyslet se nad Vaším osobním (nejen faktickým) vztahem k akci. Vyjádřete se k tomu, co bylo před akcí (očekávání), (2) během akce (co zaznělo a Vás k tomu napadalo, zejména ve vztahu k oboru a vašemu oborovému působení) a (3) po akci (ne/naplnění očekávání, přínosy účasti...). Strukturu neroubujte na časovou posloupnost akce, zaměřte se na to, co si podle Vás zaslouží pozornost nejvíce, dejte dohromady, co spolu souvisí, fakta doplňte (jasně oddělenými) vlastními myšlenkami, asociacemi, názory. Nezapomínejte, že součástí hodnocení úkolu je jeho obsah i forma (např. gramatika).

Formát zprávy může být různý dle vaší volby, pokud byste chtěli využít něco "netradičnějšího", doporučuji konzultovat plánovaný výstup s koordinátorkou předmětu. Zpracování zprávy by vám po akci mělo zabrat cca 2-3 hodiny (podle množství poznámek, náročnosti formátu atd.; v přepočtu na znaky textu cca 15 000 znaků za celkový výstup předmětu). 

Pro zhodnocení pošlete e-mailem koordinátorce předmětu link na publikovanou zprávu. Pokud do tří dní nedostanete reakci (alespoň s informací, kdy Vám pošlu zpětnou vazbu), připomeňte se (Teams, e-mail).  


Následující