Co dělají pocity Interaktivní čtení Osnova programu: 1. Představení se, očekávání (Proč jste dneska tady?), pravidlo pro pozornost, představit knihy (5 min) 2. Warm up – Galerie soch pocitů, kterou znázorňují studenti a oni ji se mnou procházejí a pojmenovávají – otáčíme pak cedulku před sochou pro potvrzení (15 min) + aktivita stoupni si tam, jak se obvykle cítíš, když… Stoupni si k soše, která vystihuje, jak se cítíš, když: • Jedeš do aquaparku • Se ti roztrhne tvoje oblíbené tričko, nebo rozbije tvoje oblíbená hračka • Se rodiče zlobí, že máš nepořádek v pokoji • Stoupneš do velkého smradlavého hovniska • Jdeš do školy • Když prohraješ hru • Když v noci zahlídneš divnej velkej stín • se ti nedaří namalovat obrázek tak, jak chceš • Lížeš zmrzku 3. Čtení úryvku – Eliáš a babička z vajíčka (5 min) 4. Rozbor úryvku – jak se Eliáš cítí – využít jako nápovědu zkopírované obrázky (případně sochy ze studentů) (5 min) 5. Puzzle – rozlosovat a najít dvojice / trojice – dát se do kupy podle puzzlíků a na základě toho vytvoří sochu, sousoší ze sebe (20 min) 6. Co dělají pocity – čteme vybrané pocity, občas se zeptám, kdy se tak cítí (15 min) 7. Zrcadlo na závěr – každý student přinese zrcátko a oni se pak na sebe mají podívat a zkusit udělat různé obličeje různých pocitů a řekneme si, že tohle všechno jsme pořád my a že všechny pocity k nám patří a je dobře, že je máme. (5 min) !Každý prosím přinese zrcátko!