Co říkají obrazy? Čtení a tvorba vizuálních informací

Závěr kurzu (Ú)

ZÁVĚREČNÝ ÚKOL

Vítejte v závěru kurzu! 👋 V tomto semestru jste ušli kus cesty v rámci rozvoje své vizuální gramotnosti. Nyní je čas na syntézu dvých poznatků ve formě závěrečného úkolu a reflexi své  vzdělávací cesty v průběhu ústního kolokvia. Vyberte si jednu z rolí dle vaší preference a vypracujte zadání:


A) UČITEL/KA, UČÍCÍ KNIHOVNÍK/CE

  • Zodpovězte si otázku: Jak bych mohl/a něco naučit pomocí vizuálních informací?
  • Vytvořte: Vzdělávací objekt, který poslouží k vzdělávání v oblasti dle vaší volby. Můžete si vybrat téma/problém, kterému jsme se věnovali v rámci kurzu (např. vizuální dezinformace), nebo jakékoliv jiné téma (např. klimatická krize). 
  • Definujte si: Cílovou skupinu, která se bude pomocí vašeho vzdělávacího objektu učit. Formu vzdělávání - prezenční, hybridní, distanční. Cíl vzdělávání - co chcete naučit a proč právě tímto způsobem? Na pomoc si můžete vzít Bloomovu taxonomii nebo kolo iPadagogiky.
  • Příklad: sketchnote videointeraktivní e-learningový prvekpracovní list pro analýzu fotografie nebo cokoliv jiného

 
B) TVŮRCE/KYNĚ VIZUÁLNÍ IDENTITY

  • Zodpovězte si otázku: Jak bych mohl/a pomocí vizuálních prvků komunikovat identitu produktu/organizace/služby?
  • Vytvořte: Vizuální identitu pro smyšlený produkt/organizaci/službu nebo alternativní vizuální identitu pro již existující produkt/organizaci/službu. Může se jednat např. o designový obchůdek, restauraci, knihovnu, vzdělávací portál, sociální projekt či cokoliv jiného.
  • Definujte: Logo, barevné schéma, ikonky/ilustrace, písmo a mockup alespoň 1 produktu (např. merch, dokumentů, úvodní stránka webu). Stručně popište myšlenkový proces za tvorbou identity a výběrem jednotlivých prvků a také rámcově návod, jak s identitou pracovat (např. tento font je pro nadpisy, růžová barva je pro zvýraznění atd.).
  • Příklad: MUNI, Uherský ostroh nebo cokoliv jiného


C) SUTDENT/KA KISK

  • Zodpovězte si otázku: Jak bych mohl/a pomocí vizuálních informací zmapovat svou vzdělávací cestu v oblasti vizuální gramotnosti?
  • Vytvořte: Vizualizaci, ve které ukážete, jak jste se posunuli v rozvoji vaší vizuální gramotnosti, zejména v rámci tohoto kurzu, ale klidně i mimo něj. Zkuste se zaměřit na milníky, které byly pro vás transformační - aha momenty, osvojení si nových dovedností, překonání vnitřních bloků, udivující teoretické poznatky atd.
  • Definujte: Posun, kde jste byli kdysi a jak se vnímáte teď? Ukotvení v rámci oboru - jak rozumíte vizuální gramotnosti, potažmo obsahu tohoto kurzu, v kontextu našeho oboru? S čím to souvisí, proč to tam patří? Jak to zapadá do vaší celkové studijní cesty na KISK?
  • Příklad: sketchnote, prezentace, myšlenková mapa,  nebo cokoliv jiného


Inspirujte se ukázkami vizualizací, které najdete v lekcích kurzu, nebo vymyslete cokoli vlastního - v online nebo offline podobě. Nebojte se výzvy a zkuste formu, kterou jste ještě v rámci kurzu netvořili! :) Tvorba závěrečného úkolu by vám mohla zabrat přibližně 4 hodiny. Svůj výtvor publikujte na svém porfoliu a v Miro, vždy do neděle v týdnu před termínem kolokvia.

Deadline pro odevzdání úkolu "Závěrečný úkol" je vždy do neděle před vaším termínem kolokvia.

DOTAZNÍK ZPĚTNÉ VAZBY

Každý designový proces by měl začít a končit průzkumem - nebude tomu jinak ani v tomto kurzu. 😉 

Deadline pro odevzdání úkolu "Dotazník zpětné vazby" je vždy do neděle před vaším termínem kolokvia.

ÚSTNÍ KOLOKVIUM

Kdybychom se potkávali offline, byly bychom pravděpodobně v seminárce na gaučích a čekal by nás stoleček s voňavým čajem a kávou. I když se potkáme online v MS Teams a každý z jiného místa, pohodlné sezení a dobrý čaj či kávu vřele doporučujeme. :)

Průběh bude následovný:

  • závěrečný úkol (10 min): Pomocí sdílené obrazovky promítnete svůj závěrečný úkol a krátce jej představíte. Pak k vašemu úkolu řekne zpětnou vazbu každý/á spolužák/čka a pak se vyjádří také vyučující. Hodnocení bude probíhat podobně jako na workshopu. 
  • cesta kurzem (5 min): Promyslete si, jaký byl pro vás tento kurz. Co vás bavilo nejvíce a co nejméně (téma, úkol, koncept, nástroj)? Co bylo přínosné, co zbytečné nebo příliš lehké/náročné? Splnila se vaše očekávání, nebo něco chybělo? V čem byste se chtěli dále rozvíjet? Promluvíme si o tom, jakou cestu jste dosud ušli a jak se připravit na její pokračování po vlastní ose. :)

PODMÍNKY UKONČENÍ

V semestru

✔️ představit se v "rámečku" v Miro

✔️ odevzdat všechny 4 úkoly z lekcí Verbální a vizuálníViditelná formaNeviditelný kontextPlakát (min. 3 úkoly kombinovaní)

✔️ vytvořit 4 interakce v Miro (min. 3 interakce kombinovaní)

✔️ zúčastnit se 2 workshopů k lekcím Vizualizace dat a Ilustrace a barvy (min. 1 workshop kombinovaní)


Ve zkouškovém období

✔️ odevzdat závěrečný úkol

✔️ vyplnit před kolokviem dotazník zpětné vazby

✔️ absolvovat ústní kolokvium


🤔 Jak zjistím, jestli mi něco chybí?

Svoje plnění úkolů a účastí jsme vám pravidelně zapisovali do poznámkového bloku v IS. 

Následující