ZÁVĚREČNÝ ÚKOL
Vítejte v závěru kurzu! 👋 V tomto semestru jste ušli kus cesty v rámci rozvoje své vizuální gramotnosti. Nyní je čas na syntézu dvých poznatků ve formě závěrečného úkolu a reflexi své vzdělávací cesty v průběhu ústního kolokvia. Vyberte si jednu z rolí dle vaší preference a vypracujte zadání:
A) UČITEL/KA, UČÍCÍ KNIHOVNÍK/CE
- Zodpovězte si otázku: Jak bych mohl/a něco naučit pomocí vizuálních informací?
- Vytvořte: Vzdělávací objekt, který poslouží k vzdělávání v oblasti dle vaší volby. Můžete si vybrat téma/problém, kterému jsme se věnovali v rámci kurzu (např. vizuální dezinformace), nebo jakékoliv jiné téma (např. klimatická krize).
- Definujte si: Cílovou skupinu, která se bude pomocí vašeho vzdělávacího objektu učit. Formu vzdělávání - prezenční, hybridní, distanční. Cíl vzdělávání - co chcete naučit a proč právě tímto způsobem? Na pomoc si můžete vzít Bloomovu taxonomii nebo kolo iPadagogiky.
- Příklad: infografika, sketchnote video, interaktivní e-learningový prvek, pracovní list pro analýzu fotografie nebo cokoliv jiného
B) TVŮRCE/KYNĚ VIZUÁLNÍ IDENTITY
- Zodpovězte si otázku: Jak bych mohl/a pomocí vizuálních prvků komunikovat identitu produktu/organizace/služby?
- Vytvořte: Vizuální identitu pro smyšlený produkt/organizaci/službu nebo alternativní vizuální identitu pro již existující produkt/organizaci/službu. Může se jednat např. o designový obchůdek, restauraci, knihovnu, vzdělávací portál, sociální projekt či cokoliv jiného.
- Definujte: Logo, barevné schéma, ikonky/ilustrace, písmo a mockup alespoň 1 produktu (např. merch, dokumentů, úvodní stránka webu). Stručně popište myšlenkový proces za tvorbou identity a výběrem jednotlivých prvků a také rámcově návod, jak s identitou pracovat (např. tento font je pro nadpisy, růžová barva je pro zvýraznění atd.).
- Příklad: MUNI, Uherský ostroh nebo cokoliv jiného
C) SUTDENT/KA KISK
- Zodpovězte si otázku: Jak bych mohl/a pomocí vizuálních informací zmapovat svou vzdělávací cestu v oblasti vizuální gramotnosti?
- Vytvořte: Vizualizaci, ve které ukážete, jak jste se posunuli v rozvoji vaší vizuální gramotnosti, zejména v rámci tohoto kurzu, ale klidně i mimo něj. Zkuste se zaměřit na milníky, které byly pro vás transformační - aha momenty, osvojení si nových dovedností, překonání vnitřních bloků, udivující teoretické poznatky atd.
- Definujte: Posun, kde jste byli kdysi a jak se vnímáte teď? Ukotvení v rámci oboru - jak rozumíte vizuální gramotnosti, potažmo obsahu tohoto kurzu, v kontextu našeho oboru? S čím to souvisí, proč to tam patří? Jak to zapadá do vaší celkové studijní cesty na KISK?
- Příklad: sketchnote, prezentace, myšlenková mapa, komiks nebo cokoliv jiného
Inspirujte se ukázkami vizualizací, které najdete v lekcích kurzu, nebo vymyslete cokoli vlastního - v online nebo offline podobě. Nebojte se výzvy a zkuste formu, kterou jste ještě v rámci kurzu netvořili! :) Tvorba závěrečného úkolu by vám mohla zabrat přibližně 4 hodiny. Svůj výtvor publikujte na svém porfoliu a v Miro, vždy do neděle v týdnu před termínem kolokvia.