Prodej knihu 2. 5. 2024 Knižní marketing Vaše oblíbené nakladatelství. A jeho marketingová strategie Jak vnímáme (knižní) reklamu? „Nesuď knihu podle obalu. Nebo ano?“ Marketing a etika Typy on-line marketingu • Sociální sítě • Web • Crowdfunding • Newsletter • Bannery na webu Co všechno tam můžeme schovat Typy offline marketingu Co patří sem? • Printová reklama (záložka) • Přebal • Pozice v knihkupectví • Veletrhy • … ? Kombinace • Anotace • Ocenění • Recenze • Označení bestseller Dvě mouchy jednou ranou placená vs. neplacená reklama Co je klíčové u knih? • Obsah knihy • Vizuál • PR materiály • Sociální sítě • Kontakt se čtenářkami*ři • Mediální ohlas • Šeptanda Co dělat, když nemám na bannery v šalině? Sám se ten marketing ale neudělá. Média • Nezbytné kontakty na konkrétní novinářky a kritičky • Je třeba vždycky marketingové sdělení upravit pro konkrétní médium • Tištěná média vs. Online • Lze bartrovat • Proaktivnost je nezbytnost Sociální sítě Bookstagram a TikTok (a Facebook?) • Vědět, na koho cílím a podle toho vybírat sociální síť • Dobré pro budování brandu a komunity • Bookstagram • Pro fi ly nakladatelství • Bookstagram jako fenomén • In fl uenceři Newsletter • Velmi podceňovaný nástroj • Kontakty jsou dneska skutečně zlatý důl • Velmi slušný zásah do cílovky • Je ale nezbytné dělat ho pečlivě • Velmi dobře se skrze něho buduje komunita is not dead Když oslovím svou cílovou, mám mířit mimo ni? A pokud ano, jak? Život knihy • Před vydáním • Po vydání • První půlrok • 2 roky • 5 – 7 let • …? Před vydáním • Anotace • Sociální sítě • Informování v newsletteru • Příprava mediálních podkladů (tisková zpráva) • Ohlášení distributorům a knihkupcům • Zveřejnění na webu • Předprodej Vydání • Speciální newsletter • Zveřejnění tiskové zprávy • Zveřejnění na sociálních sítích • Uvedení (křest) • Rozeslání recenzních výtisků • Média První půlrok až rok • Veletrhy • Sociální sítě • Snaha o udržení knihy v povědomí lidí • Pokud je úspěšná, tak dotisk Prodlouží propagace knize život? Marketingový elixír malé nakladatelky • Jasný pro fi l nakladatelství • Jasný ediční záměr • Intenzivní komunikace se čtenářkami*ři, a to všemi kanály • Obličej nakladatelství • Kreativita • Špetka exhibicionismu • Trpělivost a plánování • Sbírání kontaktů na fanoušky i na odbornice a novinářky Díky za pozornost. A čtěte.