Úkol: Navštivte dvě knihkupectví – jedno nezávislé a jednu pobočku řetězce (výběr je na vás, může to být v Brně i mimo Brno) 1. Vyfoťte obě místa, aby bylo jasné, že jste tam skutečně byli 2. Stručně, na maximálně 500 znaků, knihkupectví mezi sebou porovnejte, a to z jedné z vybraných perspektiv (výběr níže) 3. Texty odevzdávejte ve wordu, ne v PDF 4. Níže uvedený výčet podbodů, na něž se můžete zaměřit, je pouze ilustrativní, nemusíte se jím řídit, můžete objevit ve své reflexi něco úplně jiného a nového 5. Vyberte si témat/bodů, na které se v reflexi budete soustředit, spíše méně než více. 500 znaků je málo, tak aby se vám tam vůbec vešla reflexe 6. Reflexe není „líbilo se mi/nelíbilo se mi“, je třeba svá tvrzení podložit argumenty, daty, klidně i odbornou literaturou, využijte znalostí, které jste načerpali v průběhu semestru 7. Prosté popisu typu „V tomto knihkupectví bylo tohle, to ale nebylo v tom druhém“ nejsou reflexí a nemůže za ně být udělen zápočet 8. Porovnávejte výhradně kamenná knihkupectví, nikoli web+kamenné / dva weby. Cílem je, abyste někam fyzicky došli a něco viděli. Pokud to půjde, oslovte knihkupkyně a knihkupce a pokuste se informace dostat přímo od nich 9. Můžete si zvolit i „roli“, se kterou do knihkupectví přicházíte a na jejím základě zhodnotit, jak daný prostor naplňuje prvky vámi vybrané perspektivy (např. přicházíte tam jako knihovnice pro inspiraci, jako čtenář pro knihy pro sebe, jako sourozenec pro knihu mladšímu sourozenci apod.) 10. Cílem je skutečně reflexe, nikoli popis stavu Vyberte si jednu z perspektiv, na jejímž základě budete knihkupectví srovnávat: • Design prostoru o jak vypadají pobočky/provozovny o jak je řešen prostor o jak se v prostoru lze orientovat o je knihkupectví přehledné a přístupné o je bezbariérové o cokoli dalšího • Kurátorství o co nabízí o co nenabízí a proč o perspektiva pro spíš extroverty, co se nebudou bát zeptat o můžete se zaměřit i jen na jednu oblast literatury (př. dětskou literaturu/komiks apod.) • Zastoupení určité jazykové oblasti v daných knihkupectví (anglickojazyčná, slovenskojazyčná, ukrajinskojazyčná atd.) – ne překlady! o Jaké jsou tam tituly (autorstvo, nakladatelství atd.) o Pro jaké čtenářské skupiny o Jaké množství a jaký velký výběr o Pokud není, tak proč? V Odevzdávárně najdete dvě složky – jednu na fotky, jednu na text, vaše výstupy do nich vložte.