Dvě tváře: Jména pořadatelů: Daniela Rožňáková, Veronika Sedláková, Martina Robešová Představení: Hra se jmenuje Dvě tváře. Jedná se o hru pro spíše dospělé účastníky či starší děti. Cílem hry je uvědomit si své silné a slabé stránky svého života a své osobnosti. Jedná se o určitou reflexi našeho života a možnost zamyslet se nad ním. Cílová skupina: · Aktivita je spíše pro starší osoby (například nad 15 let). · Žáci střední školy, studenti vysoké školy, zaměstnanci, účastníky kurzů (rozvoj osobnosti apod) Téma: Individualita, osobnost, porozumění, odlišný pohled na život, uvědomění si svých silných a slabých stránek Cíle: · Zhodnocení vlastního života · Uvědomění si svých silných a slabých stránek · Možnost vidět pohledy ostatních účastníků, případné porovnání Příprava · Tužka a papír pro každého účastníka · Usazení účastníků do kruhu · Kartičky na rozdělení do dvojic Aktivita: · Vysvětlení aktivity + případné vysvětlení nejasností – 5 minut · Rozdání papírů, tužek a usazení účastníků – 2 minuty · Popis dvou pohledů – 15 minut · Rozdělení do dvojic – sdílení příběhů – 5 + 10 minut · Čtení otázek + zamyšlení – 15 minut (2,5 minut na otázku) · Hodnocení aktivity, prostor pro vyjádření pocitů a dojmů – 10 minut · Detailní popis: Hráči se posadí do kruhu. Každý dostane papír a tužku. Hráči mají deset minut na to, aby napsali dva pohledy na svou osobu a svůj život. Jeden co nejpozitivnější a druhý co nejnegativnější. Všechny informace musí být pravdivé. Mohou se zaměřit na to co udělali, co se jim povedlo či nepovedlo, co mají či nemají, nebo to jací jsou či nejsou. A to všechno jak ze stránky materiální, tak ze stránky duchovní. Když budou zúčastnění hotoví, položí organizátor jednu z otázek na následujícím seznamu, počká, až si hráči rozmyslí odpověď a položí další. · Rozdělení do dvojic: Romeo a Julie, Shrek a Fiona, Bonnie a Clyde, Spejbl a Hurvínek, Elsa a Anna, Doris a Nemo, Jeníček a Mařenka, Rose a Jack Reflexe: 1. Nad jakým pohledem se vám přemýšlelo lépe 2. Liší se prostředí, do kterého jste zasadili pozitivní a negativní pohled na svou osobu? (například, zda se při popisování pozitivního pohledu víc zaměřili na školu či oddíl a při negativním na vlastní povahu). 3. U kterého z pohledů jste se víc zaměřili na minulost, tedy na dávné i nedávné úspěchy i neúspěchy. 4. Vnímají lidé kolem vás víc vaši pozitivní nebo negativní tvář? 5. Která tvář víc ovlivňuje váš život? 6. Jak byste potlačili svou negativní tvář případně posílili tu pozitivní? Hodnocení: Účastníci budou na konci aktivity dotázání na několik otázek, které pomohou zhodnotit aktivitu a splnění cílů. 1. Jak se Vám aktivita líbila/nelíbila? 2. Co byste změnily? 3. Bylo pro Vás obtížné sepsat oba pohledy? 4. Bylo pro Vás složité odpovídat si na dané otázky? 5. Uvědomily jste si něco díky této aktivitě?