6.3 Individuální práce s žákem (rodičem/učitelem) - tvorba zakázky
Dobrý den,
vítám vás v další kapitole. Dnes se posuneme k trochu náročnějšímu tématu, k tvorbě zakázky.
Když ke mě přichází klient, mám vždy 3 otázky:
1. Co se děje?
To potřebuju zjistit vždy a co nejvíce detailně.
2. Proč se to děje?
Na to někdy přijdeme (a pro někoho to může být důležité) a někdy ne. Celé je to trochu sporné, protože dokázat, že se něco teď děje, protože v minulosti se stalo to a to nemůžeme. Můžeme si to pouze domýšlet. Důležité je, jestli vysvětlení dává klientovi smysl a někam ho posouvá.
3. Co s tím?
To je mnohem důležitější otázka než otázka číslo 3. Co můžeme aktivně udělat proto, aby se situace změnila k lepšímu?
Co udělat na začátku spolupráce?
Zkuste si pro sebe napsat, vymyslet, co byste udělal/a na začátku spolupráce s klientem.
Pokud nemáte ucelený terapeutický výcvik, který zahrnuje propracovanou teorii a potřebujete se něčeho chytnout, doporučím vám jednoduchý systém koučinku od Johna Whitmora.
Cíl
SMART,
Specific, Measurable, Agreed, Realistic and Time phased
PURE
Positively stated, Understood, Relevant and Ethical
CLEAR
Challenging, Legal, Environmentally sound, Appropriate and Recorded
Jak vést dokumentaci ?
K tématu spolupráce patří také jak si vést dokumentaci. Zaprvé - školní psycholog musí o své práci vést dokumentaci. To je dané zákonem a nelze před tím utéct.
Indiviuální péče
Informovaný souhlas
Anamnéza
Zakázka
Cíle
Zápisy ze sezení
Další (zprávy z poraden, od lékařů, mailová korespondence, vypracované úkoly…)
Práce se třídou
Záznam jednotlivých setkání se třídou a tř. učitelem – zakázka, cíle, aktivity, průběh, vyhodnocení.