Výsledky spokojenosti Společnost: Tým: Výsledky dotazování Doufáme, že jste zvědaví, protože pro vás máme výsledky vašeho týmu. Na naše otázky odpověděli 4 kolegové z týmu. Dotazníky vyplňovali od 20. do 25. 10. 2023. Na následujících stránkách najdete výsledky vašeho týmu rozdělené do 8 témat, která mají průkazný vliv na kvalitu motivace, angažovanosti, výkonu a well-beingu. Výsledky ukazují míru naplnění v jednotlivých tématech i detailnějších strategiích, které je podporují, nebo naopak frustrují. Čím vyšší je procento naplnění, tím lépe. 79 % Angažovanost zaměstnanců Výsledek odpovídá poměru kvalitní motivace u lidí ve firmě. Kvalitní motivace je dlouhodobě udržitelná, je sycena pocitem smysluplnosti práce, souladem hodnot, pocitem efektivity a propojení s dalšími lidmi. Má rozhodující vliv na well-being, výkon, kreativitu a retenci zaměstnanců. 31 % 1je průměrná frustrace napříč vaším týmem zaměstnanec kvůli tomu může být až na hraně odchodu z firmy 74 % 58 % 94 % 88 % Zapojení zaměstnanců Informovanost Pracovní kapacita Vlastní přínos 86 % 90 % 88 % 98 % Vnímání rozvoje Vztahy na pracovišti Vztah s vedoucí/m Prostor pro otevřenost Zapojení zaměstnanců Nakolik vaši zaměstnanci cítí, že... Pocit zapojení do chodu firmy je z hlediska kvalitní motivace jednou z nejdůležitějších složek. Pokud se zaměstnanci cítí zapojení do dění, mají pocit, že mají práci a směřování firmy alespoň částečně pod kontrolou, nebo mu alespoň rozumí. V takovém případě si snáze vezmou zodpovědnost za svůj díl práce a samostatné řešení možných potíží, překážek a výzev. 63 % ... sdílí společné hodnoty s firmou. 75 % ... je firemní komunikace transparentní. 75 % ... jsou součástí důležitých rozhodnutí. 83 % ... mají vysvětlení, když se musí přizpůsobit. 74 % Informovanost Nakolik vaši zaměstnanci cítí, že... Oblast informovanosti se vztahuje zejména k pocitu, že máme dostatek informací a kontextu pro svoji práci i jednotlivé úkoly, případně, že se na ně můžeme doptat. Dostatek kontextu je základem pro správné vzájemné pochopení v očekáváních a plánovaných výsledcích. Bez informací často dochází k nedorozuměním a vzájemná snaha se spíše míjí účinkem, než aby se podporovala. To potom může vést k frustraci na obou stranách. 79 % ... mají dost informací ke svým úkolům 96 % ... se mohou při práci doptávat na další informace. 88 % Pracovní kapacita Nakolik vaši zaměstnanci cítí, že... Kapacita nás informuje o tom, kolik prostoru zaměstnancům zbývá pro plánování, kreativní činnosti, inovace či nápady na zlepšení. Nízké číslo může být ukazatelem přetížení nebo neefektivního řízení kapacit. 71 % 58 % 46 % 58 % ... mají prostor pro plánování vlastní práce. ... zvládají pracovní nároky a tempo. ... se mohou plně věnovat své vlastní práci. Vlastní přínos Nakolik vaši zaměstnanci cítí, že... Vidět svůj přínos a dopad na finální produkt firmy je velmi důležité z hlediska pochopení smyslu celého obchodu a dlouhodobě udržitelné motivace i na operativních pozicích, kde dominuje spíše rutinní práce. Čím vyšší číslo, tím více zaměstnanci vnímají, že přispívají svým dílem práce do celkové skládačky, že je jejich práce něčím významná a důležitá. 100 % 83 % 100 % 94 % ... znají svůj podíl na produktech firmy. ... má jejich práce dopad. ... přispívají k fungování firmy. Vnímání rozvoje Nakolik vaši zaměstnanci cítí, že... S pocitem efektivnosti při práci je spojena i potřeba zlepšovat se, růst a rozvíjet se. Zabijákem našeho pocitu efektivity je přesvědčení, že děláme neustále tu stejnou práci, se stejnými výsledky i kompetencemi. Tedy to, že stagnujeme, nebo před sebou naopak máme úkoly, které nás svoji složitostí děsí a zahlcují. 88 % 70 % 100 % 86 % ...mají dostatek možností k rozvoji a růstu. . ... mají dostatečně pestrou práci. ... dostávají průběžnou zpětnou vazbu. . Vztahy na pracovišti Nakolik vaši zaměstnanci cítí, že... Vztahy ve firmě ukazují na celkovou sounáležitost každého ze zaměstnanců s ostatními lidmi, kolegy. Dobré vztahy jsou často důležitým nárazníkem v krizových situacích a pomocníkem v okamžicích, kdy si zaměstnanci neví s něčím rady. Pocit sounáležitosti totiž znamená, že se člověk necítí sám, nebojí se přiznat vlastní nevědomost a nebojí se zeptat. 98 % 100 % 96 % 96 % 100 % ... mají přátelské vztahy s kolegy. ... s kolegy spolupracují rádi. ... si mohou říct kolegům o pomoc. ... jsou dobré vztahy napříč firmou. Vztah s vedoucí/m Nakolik vaši zaměstnanci cítí, že... Vztah mezi vedoucími a jejich týmem je specifický a proto jej popisujeme zvlášť. Čím lepší jsou vztahy s vedoucími pracovníky, tím se zaměstnanci cítí bezpečněji a dovolí si být otevřenější a uvolněnější. Dobré vztahy s vedením jsou také prediktorem celkové důvěry ve firmu a její nejvyšší představitele. Nízké procento může značit nedůvěru mezi zaměstnanci a jejich vedoucími, nedostatek obousměrného zájmu, nebo špatně nastavené hranice. 90 % 92 % 88 % 92 % ... o ně má vedoucí zájem. ... mají s vedoucím přátelský vztah. ... jim vedoucí rozumí. Prostor pro otevřenost Nakolik vaši zaměstnanci cítí, že... Poslední sekce nás informuje o tom, nakolik si zaměstnanci dovolí být ve svém jednání otevření. To znamená, nakolik cítí, že mohou přijít s návrhy, nápady a podněty ke zlepšení, ať už se týká jejich agendy, nebo fungování firmy celkově. Souvisí také s ochotou říci si o zpětnou vazbu na svoji práci a připraveností přijmout jí. 88 % 83 % 92 % ... si mohou říct o zpětnou vazbu. ... mohou sdílet své nápady a podněty.