Úvod do uživatelského výzkumu

4.6. Rozhovory s odborníky na téma prezentace dat z výzkumu


S Filipem jsem si povídala o tom, na jaké problémy můžete narazit během závěrečné prezentace výsledků vašeho výzkumu a jak se na tyto situace připravit, nebo jak se jim vyhnout. 


Filip Ekl - Head Of User Experience at Sherpas

Dělám UX. Strategie, workshopy, výzkumy, informační architekturu, wireframy, testování. Svou práci chápu jako podporu byznysu klientů. Využívám k tomu analýzu potřeb a chování jejich zákazníků a uživatelů. Snažím se řídit podle hesla "Make mistakes faster". Neberu se moc vážně a mám trochu problém s lidmi, kteří to mají naopak.

https://www.linkedin.com/in/filip-ekl/

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/phil/jaro2024/DESB22/144894245/Filip_Ekl_o_prezentaci_vysledku_uzivatelskeho_testovani__dzemwqkk.video5


Markéta Kaizlerová
Design Research | Facilitation | Education

Linkedin + Medium

S výzkumnicí Markétou Kaizlerovou jsme si povídaly o zážitkových metodách učení, které ona sama využila např. ve společnosti LMC pro prezentaci zjištění z uživatelského výzkumu v rámci celého týmu. 


Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/phil/jaro2024/DESB22/144894245/S_Marketa_Kaizlerovou_o_zazitkovych_metodach_.video5


Hlavní ponaučení z rozhovoru:

  • Zážitek nenahradíš!
  • Prezentaci nesmí chybět příběh. 
  • Jako výzkumníci se musíme při závěrečné prezentaci snažit přiblížit skutečnému zážitku našeho uživatele. A ten se pokusit přenést do týmu. 
  • Naším hlavním úkolem není vytvořit prezentaci v Power Pointu, ale přinést do týmu empatii.


Markéty doporučení na další studijní materiály: 

Kniha Učení prožitkem a rozvojové kurzy v rámci Prázdninové školy Lipnice.