U některých projektů, kde je mým cílem zvýšit vyspělost výzkumného týmu,
pracuji se škálou, kterou jsem si sama vymyslela a na projektech
otestovala:
Úroveň 1:
Výzkum v organizaci neexistuje
Cílem
je naučit tým chápat hodnotu výzkumu a jeho roli v designovém procesu. Umět
vysvětlit benefity zapojení výzkumu do produktového designu.
Úroveň 2:
První náhodné výzkumné aktivity, realizované většinou nevýzkumníkem z
produktového týmu (PWDR), případně najmutým externistou.
Naučit se plánovat, realizovat i vyhodnocovat uživatelské výzkumy a komunikovat výsledky i jejich hodnotu. Cílem je začít získávat hodnotná data, která by kolegy přesvědčila o hodnotě výzkumu.
Úroveň 3:
S výzkumem se na projektech počítá, je dodáván profesionálními výzkumníky
“agenturním” způsobem (centralizovaně).
Potřebujete do výzkumu začít zapojovat kolegy z vašeho produktového týmu. Potřebujete začít pracovat konzistentně napříč několika týmy. Tématem je standardizace procesů a výstupů. V týmu existuje několik výzkumníků a důraz je kladen na bezproblémovou spolupráci.
Osobní
cíl: Research deliverables, šablony, frameworky ... učíte se, jak být
konzistentní i se zapojením vašich kolegů.
Úroveň 4:
Výzkumník se stává součástí projektového týmu (embedded model).
Novým
tématem je demokratizace výzkumu. Ten může být realizován i jinými členy týmu,
než jsou samotní výzkumníci. Ti jsou v týmu jako mentoři a garanti procesů +
mají na starost složitější výzkumy.
Osobní cíl: Naučit se převádět research kompetence na jiné členy týmu. Zavádí se role research operations.
Úroveň 5:
Výzkumník se podílí na definici produktové strategie.
Potřebujete mít svého research managera na úrovni boardu, nebo se jím sami stát.
Osobní cíl: Research leadership