1/2 Státnicové otázky pro studijní program Design informačních služeb Průběh Státní závěrečné zkoušky Studující postupně představí své portfolio s důrazem na závěrečný projekt (20 minut prezentace + 20 minut otázky a diskuze) a poté se věnuje znalostní zkoušce dle vybrané otázky (20 minut). Znalostní část – obecné zadání otázek Studující si losuje právě jednu otázku z následujících možností. Úkolem studenta je nabídnout vlastní výklad tématu, v němž se dotkne všech podtémat (v různém rozsahu a pořadí) a ukáže vlastní syntetické myšlení, které dá tomuto výkladu jednotnou linku a předložené body propojí. Student prokáže schopnost propojit jednotlivé oblasti s odbornou literaturou, vybranými (i vlastními) projekty, definuje vybrané pojmy a koncepty, se kterými během výkladu pracuje a které považuje pro analyzovanou problematiku za nejpodstatnější, a nabídne k tématům vlastní kritickou reflexi. A. Designové myšlení • Identifikace příležitostí a situací, které vyžadují inovace s ohledem na strategické cíle organizace i společenský kontext • Designové frameworky, procesy a metody • Role designového procesu a designerů*designerek v organizacích • Komunikace v týmu a facilitace designového procesu B. Designový výzkum • Návrh a realizace výzkumu sloužícího k odhalení potřeb uživatelů • Metody uživatelského výzkumu pro design služeb • Metody pro identifikaci a analýzu problému k řešení • Datová analytika a vizualizace • Evaluace v designu informačních služeb • Psychologické aspekty v kontextu výzkumu a designu služeb C. Design služeb a interakční design • Mapování zkušenosti s informačními službami 2/2 • Kreativní přístupy a metody k návrhům řešení identifikovaných problémů • Prototypování a testování nových řešení • Metody designu služeb • Specifika designu ve virtuálním prostředí D. Řízení informačních služeb a inovací • Projektové a agilní řízení • Využívání technologií a budoucnost práce • Design management a leadership • Prosazování změn v organizacích • Obchodní modely pro design služeb • Digitální marketing a komunikační strategie E. Design informačních služeb v širším společenském, ekonomickém a environmentálním kontextu • Zodpovědný a etický design: citlivost k důležitým současným otázkám • Frameworky a metodiky designu zaměřeného na budoucnost • Informační věda a informační služby a) Inovace a design veřejných služeb b) Inkluzivní design a digitální přístupnost