AI v praxi: Dovednosti pro budoucnost a lepší služby

O předmětu aneb jak si ho co nejvíce užít

Milé studentky, milí studenti,

vítejte v novém pilotním předmětu AI v praxi: Dovednosti pro budoucnost a lepší služby.

Věnujte prosím pozornost základním informacím o předmětu, abyste věděli, co vás čeká a do čeho jdete.

Rozvrh

Budeme se potkávat v nepravidelné čtvrtky online přes MS Teams. Pozvánky byly rozeslány na vaše e-maily. Celkem nás čeká 8 setkání a závěrečné kolokvium (2 termíny v červnu 2025, které zveřejníme do konce dubna 2025).

20. 2. 14:00 - 16:00 - Role AI v designu služeb a práci s informacemi

6. 3. 14:00 - 16:00 - Základy AI, LLMs a promptování

20. 3. 14:00 - 16:00 - AI v práci s informacemi, rešerších a vizualizaci dat

3. 4. 14:00 - 16:00 - Ideace a prototypování pomocí AI

10. 4. 14:00 - 16:00 - Personalizace služeb a vzdělávání pomocí AI

24. 4. 14:00 - 16:00 - Etika, sociální aspekty a bezpečnost

15. 5. 14:00 - 16:00 - Storytelling pomocí AI

22. 5. 14:00 - 16:00 - Reflexe, AI novinky, projekty

Každé setkání se bude skládat z teorie, praktického experimentování, sdílení mezi studenty a diskuze.

Komunikační platforma a nástroje

Hlavní komunikační platforma je v MS Teams, tým AI v praxi. 

Na této platformě naleznete studijní podklady a budete přes ni odevzdávat i průběžné výzvy. Závěrečný projekt odevzdáte do předchystané Odevzdávárny (bude zveřejněna v průběhu semestru).

Dále budeme pracovat s nástěnkou v Miro.


Jak to bude probíhat

Předmět je postaven na interaktivitě mezi studenty, společným experimentováním. Proto nečekejte příliš teoretických přednášek, ale hodně diskuze a experimentování pomocí průběžných výzev.

Průběžné výzvy a závěrečný projekt

Na průběžných úkolech můžete pracovat individuálně či ve skupině. Co je pro vás vhodnější se můžete rozhodnout do 6. 3. 2025.

Na každém setkání dostanete výzvu. 

  • Výzva bude tématicky odpovídat obsahu setkání a povede vás k tomu, abyste získané znalosti a dovednosti uvedli do praxe. 
  • Výzvy vám zaberou od 20 minut do 120 minut podle toho, do jak velké "rabbit hole" se pustíte.
  • Seznam výzev bude zveřejněn po prvním online setkání zde v interaktivní osnově. Bližší informace k jednotlivým výzvám dostanete na online setkáních.
  • Všechny výzvy budou zarámovány tématem projektu, který si vyberete do 6. 3. 2025. S tématy se seznámíte na 1. online setkání. 
  • Pokud v průběhu semestru zjistíte, že chcete téma změnit, stačí to nahlásit vyučující a reflektovat proč.

Závěrečný projekt se bude skládat ze splněných výzev, finální prezentace celého projektu a individuální závěrečné reflexe.

Bližší informace o průběhu předmětu získáte na 1. online setkání.

Kde výzvy odevzdávat

  • V Teams AI v praxi, v kanále "Výzvy a projekty" si vytvořte kopii z šablony "šablona pro průběžné výzvy.docx"
  • Soubor pojmenujte ve formátu  "prijmeni_nazev projektu.docx" nebo “prijmeni jednoho z tymu_nazev projektu.docx".
  • Výstupy z výzvy vždy zapište do tohoto souboru a zároveň vložte sumarizaci výstupu a reflexe do komentáře v kanále Výzvy a projekty. 
  • Tzn. vyplníte soubor + vložíte krátkou sumarizaci do komentáře v kanále Výzvy a projekty.


Podmínky splnění předmětu

  • Závěrečný projekt (30 %) – Hodnocení kvality návrhu, inovativnosti a využití AI v projektu.
  • Prezentace projektu (20 %) – Posouzení prezentačních dovedností, srozumitelnosti a argumentace.
  • Průběžné úkoly (30 %) – Aktivní účast na workshopech, reflektivní eseje a zadání.
  • Aktivita v diskuzích a spolupráce (20 %) – Přínos k týmové práci a reflexe etických aspektů AI.
  • Povinná účast alespoň na 5 online setkáních. Ze všech setkání bude pořizován záznam, který bude zveřejněn v interaktivní osnově a v Teams.