MÉDIA V INFORMAČNÍM VĚKU O CO DNES PŮJDE 2 1.Seznámíme se 2.Co nás čeká tento semestr 3.Téma 4.Týmy 5.Jak to bude probíhat KDO JSEM? PROČ JSEM TADY? PROČ JSTE TADY VY? KDY SE BUDEME POTKÁVAT? SUDÉ ČTVRTKY 10:00 - 13:40 Hybridně, tedy prezenčně v učebně C31 + online v MS Teams 20. 2., 6. 3., 20. 3., 3. 4., 17. 4., 22. 5. A person shaking hands with a group of people A CO DOCHÁZKA? PODMÍNKY ZÁPOČTU 9 Prezenční studenti: minimálně 5 x účast, z toho min. 3 x účast prezenčně + 2 x libovolně (nakombinovat online, prezenčně) Kombinovaní studenti: minimálně 4x účast ÚKOLY BEZ ČEHO TO NEPŮJDE PRŮBĚŽNÁ INDIVIDUÁLNÍ REFLEKTIVNÍ ČETBA S PÍSEMNÝMI POZNÁMKAMI K DISKUSI DO KAŽDÉHO VÝUKOVÉHO BLOKU PRŮBĚŽNÝ PROJEKTOVÝ SKUPINOVÝ ÚKOL SMĚŘUJÍCÍ K VÝSTUPŮM Z PŘEDMĚTU (ZÍSKAT DOVEDNOST PRACOVAT S MEDIÁLNÍMI TÉMATY A BÝT INFORMAČNÍM SPECIALISTOU, KTERÝ VE VEŘEJNÉM PROSTORU POMÁHÁ JINÝM ORIENTOVAT SE V KAŽDODENNÍM MEDIÁLNÍM PROSTŘEDÍ) VÝBĚR Z MOŽNOSTÍ ZPRACOVÁNÍ PROJEKTU 13 Průběžné sledování aktuální mediální kauzy + vlastní zpracování tématu a jeho prezentace veřejnosti V případě zahraniční kauzy zpracování jejího obrazu v zahraničních médiích (analýza toho, jak se kauza vyvíjí, jaký byl a je její mediální obraz a jaký má dosah například v zrcadle diskusí na sociálních sítích) Výběr konkrétního typu média a po dobu cca 2 měsíců analytická práce (analýza obsahu, práce novinářů s tématy a strategie toho, jak dané médium funguje v mediálním prostředí a jak se názorově profiluje, reflektivní analýza reakcí čtenářů na sociálních sítích) ÚKOL LZE ŘEŠIT TAKÉ JAKO PROPOJENÍ VARIANT ÚKOLU A + B VÝBĚR KONKRÉTNÍHO MÉDIA + SLEDOVÁNÍ KONKRÉTNÍ KAUZY V NĚM PUBLIKOVANÉ ÚKOL MŮŽE BÝT ZPRACOVÁN A PREZENTOVÁN VE FORMÁTU DLE VAŠICH PREFERENCÍ: PREZENTACE (POWERPOINT APOD.), WEBU, BLOGU, LINEÁRNÍHO TEXTU PROKLIKY DO ZDROJŮ APOD. PREZENTACE ÚKOLŮ PROBĚHNOU VE VÝUCE POČÍNAJE BLOKEM KONANÝM 3. 4. 2025. PŘIHLAŠOVÁNÍ K ÚKOLŮM - VIZ SDÍLENÉ DOKUMENTY V IS MUNI (OZNÁMENÍ HROMADNÝM EMAILEM) ZPRACOVÁNÍ MAPY MEDIÁLNÍ SCÉNY ČR FINÁLE = KOLOKVIUM O ČEM MAPA BUDE? 18 Seriózní i dezinformační média Na praktických příkladech definovat porušení pravidel danými médii, nebo naopak ukázat příklady dobré praxe Schopnost definovat základní parametry hodnocení a vyhledávat nová média Mapa obsahuje také mapu vlastníků daných médií REFLEXE INDIVIDUÁLNÍ ČETBY ODBORNÉ LITERATURY – 2 ZDROJE + KAŽDÝ ÚKOLY KE KOLOKVIU ODEVZDAT PŘED KONÁNÍM KOLOKVIA DO ODEVZDÁVÁREN V ISU 20 Mapu mediální scény a individuální četbu nejpozději 3 dny před daným termínem kolokvia Zpětnou vazbu (jednu za celý tým) nejpozději 1 den před daným termínem kolokvia INDIVIDUÁLNÍ ČETBA - PÍSEMNÉ PODKLADY DO ISU 21 Seznam zdrojů, které k obsahu předmětu v průběhu semestru přečetl – v korektním bibliografickém záznamu dle normy (ISO, APA styl apod.) Ze seznam vybere nejméně 2 zdroje, které podrobí písemné reflexi JAK SEPSAT PÍSEMNOU REFLEXI? 22 Rozsah reflexe k 1 zdroji = 1 normostrana Reflexe k 1 zdroji obsahuje: •Zamyšlení nad 2 zásadními a pro jednotlivého studenta inspirativními myšlenkami v textu obsaženými •Formulaci 2 otázek, které vyplývají z tématu čteného zdroje, zapadají do rámce učiva a jsou položeny směrem ke spolužákům nebo vyučujícím (otázky mohou být i otevřené, k diskusi) OBSAH KOLOKVIA 23 1.Prezentace komplexního úkolu – mapy mediální scény 2.Vrstevnické hodnocení skupinového úkolu jinou skupinou 3.Prezentace reflexe individuální četby s písemným podkladem a předem zadanými otázkami, reflexe posunu v porozumění problematice předmětu PRŮBĚH KOLOKVIA 24 1.Tým 1 prezentuje mapu mediální scény 2.Tým 2 a vyučující dávají zpětnou vazbu 3.Členové týmu 1 reflektují individuálně četbu 4.Tým 2 prezentuje mediální mapu 5.Tým 1 a vyučující dávají zpětnou vazbu 6.Členové týmu 2 individuálně reflektují četbu VYTVOŘTE TÝMY PO 3 - 4 ČLENECH NEBUDETE PRACOVAT SAMI DĚKUJI BEDŘICH MUSIL 365760@MAIL.MUNI.CZ