Informační společnost
Změny v kultuře a umění
V tomto bloku nás čeká semknuté dvojtéma - podíváme se na to, jak digitální technologie a informační revoluce proměňují prostor kultury a umění, tedy oblastí lidského života, které marxismus označoval jako nástavbu nad ekonomickou základnou, která bývá často chápána jako klíčový diferenční znak mezi člověkem a přírodou. Co je vlastně umění a jakým způsobem se proměňuje v kontextu informační revoluce?
Změny v umění a kultuře 1 a 2
- Marfil-Carmona, R., & Álvarez Rodríguez, M. D. (2018). El software creativo en la educación artística: Reflexiones y posibilidades en torno a" The next Rembrandt".
- Mateas, M. (2001). Expressive AI: A hybrid art and science practice. Leonardo, 34(2), 147-153.
- Koh, A. (2018). Music for AI Reports: Dual Prospects in Music Production.
- Tschmuck, P. (2016). From record selling to cultural entrepreneurship: The music economy in the digital paradigm shift. In Business innovation and disruption in the music industry. Edward Elgar Publishing.
- Preston, P., & Rogers, J. (2013). Convergence, crisis and the digital music economy. In Media and Convergence Management (pp. 247-260). Springer, Berlin, Heidelberg.
- Myška, M., & Zibner, J. (2019). Umělá inteligence: výzva autorství.
Jako podklad pro setkání prosím vyplňte dotazník. Zamyslete se nad tím, co je dnes jinak než v přednáškách (mají rok nebo více) a současně zkuste najít klíčové body úvah, ke kterým se chcete vztahovat, o čem byste chtěli diskutovat.