UKONČENÍ PŘEDMĚTU DIDAKTIKA ESTETICKÉ VÝCHOVY II. Ukončení obou předmětu se skládá ze dvou částí: 1. PŘÍPRAVA A REALIZACE VLASTNÍ CVIČNÉ LEKCE Skládá se z přípravy a realizace dvouhodinové (2x45 min.) lekce Estetické výchovy pro střední školy na volné téma (vizuální kultura, hudba, film, divadlo, literatura, design, mezipředmětová témata, průřezová témata…) zpracované ve dvojicích. Realizovaná bude jedna hodina z lekce. Metodika lekce se bude skládat z následujících částí: 1. Definice EV, 2. Kontext (plán pololetí, širší kontext), 3. Cíle lekce, 4. Obsah lekce, 5. Plán lekce (tabulka: cíl, aktivita, instrukce, popis aktivity, pomůcky, čas), 6. Způsob hodnocení, 7. Způsob uchovávání informací, 8. Přílohy, 9. Zdroje, 10. Reflexe Zpracované detailní metodiky lekce nahrávejte do příslušné odevzdávárny předmětu (stačí, když dokument vloží jeden z dvojice včetně příslušných příloh). 2. VYPRACOVANÉ HODNOCENÍ JINÉ LEKCE Skládá se z písemného hodnocení lekce kolegů/kolegyň (tzn. je nutné být přítomen na hodině v termínu vybrané hodnocené lekce kolegů/kolegyň – dle rozpisů témat termínů v ISu). Hodnocení se skládá z vyplnění hodnotícího listu (níže), který vyplněný vložíte do příslušné odevzdávárny. HODNOCENÍ LEKCE ESTETICKÉ VÝCHOVY: kritéria hodnocení na základě bodové škály (max. 80 bodů) Co hodnotím? (vždy na škále 1 - 10 bodů, kdy 10 je maximální možný počet bodů v rámci jednotlivých okruhů hodnocení). 1. PRAVDIVOST 2. PROVÁZANOST 3. PŘITAŽLIVOST 4. PESTROST 5. POTENCIÁL 6. PROVEDITELNOST 7. PROPRACOVANOST 8. PRÁCI S ČASEM Plus napsat shrnutí formou konkrétního hodnocení s využitím SWOT analýzy (silné/slabé stránky lekce, příležitosti a hrozby navržené lekce). Vždy napsat proč a vlastní názor zdůvodnit. Ukončení předmětu DEVII. se skládá z hodnocení metodiky cvičné lekce, prezentace cvičné lekce, hodnocení lekce kolegů/kolegyň. Jaro 2025