Blok 4
Téma 1 - Postavení hudební výchovy od 60. let 19. století
Téma 2 - Intonace II
Cíle výuky:
Téma
1: Představení vývoje hudební výchovy v období 2. poloviny 19. století (počátky pedagogického oboru na Karlově univerzitě, rozvoj hudebního života v českých zemích, rozvoj vzdělávacích institucí, významné osobnosti české hudební pedagogiky)
Téma
2: Představení intonačních aktivit jako prostředku k dalšímu rozvoji hudebnosti (intonační představivost jako základ ke schopnosti zápisu slyšeného, zpěv prima vista ad.)
Výstupy z učení:
Téma
1: Student charakterizuje vývoj české hudební výchovy v období 2. poloviny 19. století, popíše rozvoj hudebních institucí (hudební školy, pražská konzervatoř, rozvoj oboru Estetika a Pedagogika na české větvi Karlovy univerzity), charakterizuje přínos hlavních osobností české hudební pedagogiky
Téma
2: Student zná možnosti rozvoje základních intonačních dovedností (propojení fonogestiky se solmizací, užití intonačních tabulek) a umí dále pracovat s intonační představivostí dítěte ve vztahu k rozvoji čtení prima vista a schopností zápisu slyšeného.
Struktura materiálů: Blok 1
- Studijní text ke zpracování referátu - Téma 1 (klíčový obsah, povinný materiál)
- Výukový text - Téma 2 (klíčový obsah, povinný materiál)
- Doplňující aktivity
- slouží ke zpětné vazbě a sebereflexi Tématu 1 a 2, rozšiřují povědomí o tématech, jsou doporučenou součástí pro
studenty absolvující výuku prezenčně, povinnou součástí pro studenty v
kombinované formě, kteří se výuky daného bloku nezúčastnili
- Odevzdávárna Úkoly Hudební didaktika II
- slouží jako místo pro vložení vypracovaných úkolů z oddílu Doplňující
aktivity, je přístupná ke čtení všem studentům předmětu (slouží i ke
vzájemné interakci a podpoře vzájemné spolupráce). K Odevzdávárně je
připojen Poznámkový blok pro zpětnou vazbu pedagoga
- Diskusní fórum - slouží ke vkládání odkazů na zajímavé dokumenty k tématu Hudební didaktika II
Téma 1
Téma 2 Doplňující úkoly