Hudební didaktika II

Blok 4

Téma  1 - Postavení hudební výchovy od 60. let 19. století

Téma 2 -  Intonace II

Cíle výuky:

Téma 1: Představení vývoje hudební výchovy v období 2. poloviny 19. století (počátky pedagogického oboru na Karlově univerzitě, rozvoj hudebního života v českých zemích, rozvoj vzdělávacích institucí, významné osobnosti české hudební pedagogiky)

Téma 2: Představení intonačních aktivit jako prostředku k dalšímu rozvoji hudebnosti (intonační představivost jako základ ke schopnosti zápisu slyšeného, zpěv prima vista ad.)

Výstupy z učení:

Téma 1: Student charakterizuje vývoj české hudební výchovy v období 2. poloviny 19. století, popíše rozvoj hudebních institucí (hudební školy, pražská konzervatoř, rozvoj oboru Estetika a Pedagogika na české větvi Karlovy univerzity), charakterizuje přínos hlavních osobností české hudební pedagogiky

Téma 2: Student zná možnosti rozvoje základních intonačních dovedností (propojení fonogestiky se solmizací, užití intonačních tabulek) a umí dále pracovat s intonační představivostí dítěte ve vztahu k rozvoji čtení prima vista a schopností zápisu slyšeného.


Struktura materiálů: Blok 1

- Studijní text ke zpracování referátu - Téma 1 (klíčový obsah, povinný materiál)

- Výukový text - Téma 2 (klíčový obsah, povinný materiál)

- Doplňující aktivity - slouží ke zpětné vazbě a sebereflexi Tématu 1 a 2, rozšiřují povědomí o tématech, jsou doporučenou součástí pro studenty absolvující výuku prezenčně, povinnou součástí pro studenty v kombinované formě, kteří se výuky daného bloku nezúčastnili

- Odevzdávárna Úkoly Hudební didaktika II - slouží jako místo pro vložení vypracovaných úkolů z oddílu Doplňující aktivity, je přístupná ke čtení všem studentům předmětu (slouží i ke vzájemné interakci a podpoře vzájemné spolupráce). K Odevzdávárně je připojen Poznámkový blok pro zpětnou vazbu pedagoga

- Diskusní fórum - slouží ke vkládání odkazů na zajímavé dokumenty k tématu Hudební didaktika II


Téma 1

Téma 2 Doplňující úkoly