Hudební didaktika II

Blok 5

Téma  1 - Hudební výchova v období od konce 19. století do vzniku ČSR

Téma 2 -  Kontrapunkt

Cíle výuky:

Téma 1: Představení vývoje hudební výchovy v období přelomu 19. a 20. století (snaha o koncept předmětu hudební výchova, rozvoj intonačních metod, koncept výchovných koncertů, vývoj hudebního školství, stěžejní osobnosti hudební pedagogiky)

Téma 2: Představení aktivit vycházejících z tématů nauky o kontrapunktu, jejich aplikace prostřednictvím aktivit činnostní hudební výchovy

Výstupy z učení:

Téma 1: Student charakterizuje vývoj české hudební výchovy přelomu 19. a 20. století, popíše podstatu změny koncepce předmětu hudební výchova, je schopen reflektovat vývoj intonačních metod, charakterizuje přínos hlavních osobností české hudební pedagogiky

Téma 2: Student zná možnosti aplikace kontrapunktických technik a forem do konkrétních didaktických postupů, umí pracovat s těmito tématy v kolektivní výuce a oceňuje jejich přínos v rámci metodiky činnostní hudební výchovy


Struktura materiálů: Blok 1

- Studijní text ke zpracování referátu - Téma 1 (klíčový obsah, povinný materiál)

- Výukový text - Téma 2 (klíčový obsah, povinný materiál)

- Doplňující aktivity - slouží ke zpětné vazbě a sebereflexi Tématu 1 a 2, rozšiřují povědomí o tématech, jsou doporučenou součástí pro studenty absolvující výuku prezenčně, povinnou součástí pro studenty v kombinované formě, kteří se výuky daného bloku nezúčastnili

- Odevzdávárna Úkoly Hudební didaktika II - slouží jako místo pro vložení vypracovaných úkolů z oddílu Doplňující aktivity, je přístupná ke čtení všem studentům předmětu (slouží i ke vzájemné interakci a podpoře vzájemné spolupráce). K Odevzdávárně je připojen Poznámkový blok pro zpětnou vazbu pedagoga

- Diskusní fórum - slouží ke vkládání odkazů na zajímavé dokumenty k tématu Hudební didaktika II


Téma 1

Téma 2

Doplňující Úkoly: