Blok 5
Téma 1 - Hudební výchova v období od konce 19. století do vzniku ČSR
Téma 2 - Kontrapunkt
Cíle výuky:
Téma
1: Představení vývoje hudební výchovy v období přelomu 19. a 20. století
(snaha o koncept předmětu hudební výchova, rozvoj intonačních metod, koncept výchovných koncertů, vývoj hudebního školství, stěžejní osobnosti hudební pedagogiky)
Téma
2: Představení aktivit vycházejících z tématů nauky o kontrapunktu, jejich aplikace prostřednictvím aktivit činnostní hudební výchovy
Výstupy z učení:
Téma
1: Student charakterizuje vývoj české hudební výchovy přelomu 19. a 20. století, popíše podstatu změny koncepce předmětu hudební výchova, je schopen reflektovat vývoj intonačních metod, charakterizuje přínos hlavních osobností české
hudební pedagogiky
Téma
2: Student zná možnosti aplikace kontrapunktických technik a forem do konkrétních didaktických postupů, umí pracovat s těmito tématy v kolektivní výuce a oceňuje jejich přínos v rámci metodiky činnostní hudební výchovy
Struktura materiálů: Blok 1
- Studijní text ke zpracování referátu - Téma 1 (klíčový obsah, povinný materiál)
- Výukový text - Téma 2 (klíčový obsah, povinný materiál)
- Doplňující aktivity
- slouží ke zpětné vazbě a sebereflexi Tématu 1 a 2, rozšiřují povědomí o tématech, jsou doporučenou součástí pro
studenty absolvující výuku prezenčně, povinnou součástí pro studenty v
kombinované formě, kteří se výuky daného bloku nezúčastnili
- Odevzdávárna Úkoly Hudební didaktika II
- slouží jako místo pro vložení vypracovaných úkolů z oddílu Doplňující
aktivity, je přístupná ke čtení všem studentům předmětu (slouží i ke
vzájemné interakci a podpoře vzájemné spolupráce). K Odevzdávárně je
připojen Poznámkový blok pro zpětnou vazbu pedagoga
- Diskusní fórum - slouží ke vkládání odkazů na zajímavé dokumenty k tématu Hudební didaktika II
Téma 1
Téma 2
Doplňující Úkoly: