Blok 7
Téma 1 - Hudební výchova za 2. světové války. Poválečná situace v hudební výchově (1945-1953)
Téma 2 - Harmonie II
Cíle výuky:
Téma
1: Představení vývoje hudební výchovy mezi lety 1939-1953 (specifika válečného období, změny hudebního školství por roce 1945, vznik nových vzdělávacích institucí,
stěžejní
osobnosti hudební pedagogiky)
Téma
2: Představení navazujících aktivit vycházejících z tématů nauky o harmonii, práce s harmonickým průběhem, možnosti zápisu harmonického doprovodu a specifika didaktické práce s nimi
Výstupy z učení:
Téma
1: Student charakterizuje směřování hudební didaktiky před a po roce 1945, popíše podstatu změn v systému vzdělávání po druhé světové válce, specifikuje vznik nových institucí - AMU, pedagogické fakulty v rámci VŠ,
charakterizuje přínos
hlavních osobností české
hudební pedagogiky
Téma
2: Student dokáže pracovat s nejrůznějšími podobami zápisu harmonického podkladu, dokáže účinně vyhledávat ty, které nejlépe korespondují s vybranými cíli výuky a zařazovat je do vyučovacího procesu.
Struktura materiálů: Blok 1
- Studijní text ke zpracování referátu - Téma 1 (klíčový obsah, povinný materiál)
- Výukový text - Téma 2 (klíčový obsah, povinný materiál)
- Doplňující aktivity
- slouží ke zpětné vazbě a sebereflexi Tématu 1 a 2, rozšiřují povědomí o tématech, jsou doporučenou součástí pro
studenty absolvující výuku prezenčně, povinnou součástí pro studenty v
kombinované formě, kteří se výuky daného bloku nezúčastnili
- Odevzdávárna Úkoly Hudební didaktika II
- slouží jako místo pro vložení vypracovaných úkolů z oddílu Doplňující
aktivity, je přístupná ke čtení všem studentům předmětu (slouží i ke
vzájemné interakci a podpoře vzájemné spolupráce). K Odevzdávárně je
připojen Poznámkový blok pro zpětnou vazbu pedagoga
- Diskusní fórum - slouží ke vkládání odkazů na zajímavé dokumenty k tématu Hudební didaktika II
Téma 1
Téma 2
Doplňující úkoly: