Hudební didaktika II

Blok 7

Téma  1 - Hudební výchova za 2. světové války. Poválečná situace v hudební výchově (1945-1953)

Téma 2 -  Harmonie II

Cíle výuky:

Téma 1: Představení vývoje hudební výchovy mezi lety 1939-1953 (specifika válečného období, změny hudebního školství por roce 1945, vznik nových vzdělávacích institucí, stěžejní osobnosti hudební pedagogiky)

Téma 2: Představení navazujících aktivit vycházejících z tématů nauky o harmonii, práce s harmonickým průběhem, možnosti zápisu harmonického doprovodu a specifika didaktické práce s nimi

Výstupy z učení:

Téma 1: Student charakterizuje směřování hudební didaktiky před a po roce 1945, popíše podstatu změn v systému vzdělávání po druhé světové válce, specifikuje vznik nových institucí - AMU, pedagogické fakulty v rámci VŠ, charakterizuje přínos hlavních osobností české hudební pedagogiky

Téma 2: Student dokáže pracovat s nejrůznějšími podobami zápisu harmonického podkladu, dokáže účinně vyhledávat ty, které nejlépe korespondují s vybranými cíli výuky a zařazovat je do vyučovacího procesu.


Struktura materiálů: Blok 1

- Studijní text ke zpracování referátu - Téma 1 (klíčový obsah, povinný materiál)

- Výukový text - Téma 2 (klíčový obsah, povinný materiál)

- Doplňující aktivity - slouží ke zpětné vazbě a sebereflexi Tématu 1 a 2, rozšiřují povědomí o tématech, jsou doporučenou součástí pro studenty absolvující výuku prezenčně, povinnou součástí pro studenty v kombinované formě, kteří se výuky daného bloku nezúčastnili

- Odevzdávárna Úkoly Hudební didaktika II - slouží jako místo pro vložení vypracovaných úkolů z oddílu Doplňující aktivity, je přístupná ke čtení všem studentům předmětu (slouží i ke vzájemné interakci a podpoře vzájemné spolupráce). K Odevzdávárně je připojen Poznámkový blok pro zpětnou vazbu pedagoga

- Diskusní fórum - slouží ke vkládání odkazů na zajímavé dokumenty k tématu Hudební didaktika II


Téma 1

Téma 2

Doplňující úkoly: