Toto bylo dlouho potom co Alexander přinesl helénismus do této části světa, takže jakékoliv klasické řecké a helénistické vlivy byly nyní podány skrz provinční římský styl ze Sýrie smíšené s elementy Parthianu. Období vlády Kúšana v severní Indii od prvního do třetího st. po Kr. podpořilo celosvětovou kulturu a náboženskou harmonizaci, tudíž máme bohatý mix řecko-římské formy a indické ikonografie v římsko buddhistickém umění gandhary. Byla to směs a styl zkomponovaný z mnoha druhů ne pozoruhodný pro díla impresivní originality. Nicméně to přispělo charakteristiky velké důležitosti v historii buddhistického umění, protože gandhara byla geograficky na křižovatce mezi Indií a centrální Asií skrz kterou buddhismus nakonec vstoupil do Číny a Japonska. Jednou z charakteristik je zezápadněnaá apolonianská krása dána tváří Budhy k vyjádření jeho klidu a dobrosrdečné lidskosti. Toto je evidentní na stylizované hlavě ze čtvrtého do pátého st. pro periodu, kdy se umělci gandhary vraceli k velkým helénistickým pozoruhodným dílům pro inspiraci. Dřívější díla jsou méně propracovaná a někdy ztuhle zjednodušená. Toto je z části díky rytmicky naaranžovaným oděvům převzatých z římských soch, také tváři je dána jakoby maska klidu k vyjádření duchovního dosazeni Budhy. Kombinace stylizované formy a duchovní krásy se stala rozpoznatelnou charakteristikou vzhledu Budhy v celé Asii. Vezněme sedící figuru učícího Budhy z druhého do třetího století jako příklad standardního zobrazeni Budhy. Toto ilustruje propůjčení římsko-helénistických a indicko-buddhistických charakteristik. Symetrie a dokonalost těla je atribut Budhy jako ideálního vládce světa, což je obojí zvýrazněno a vyváženo formálním, ale asymetrickým šatem, který typicky ponechá pravé rameno odkryté.(na stojících sochách Budhy z gandhary je téměř celé jeho tělo oděno). Tady je Budha usazen na části květu lotusu, který byl o století později v gandhaře vyvinut do plného lotusového trůnu s jeho bohatými implikacemi v Indické symbolice. (dvě hlavní formy trůnu byly také vyvinuty později- lví trůn, vyjadřující duchovni vítězství a kosmický symbol hory Meru se schody). Pohybujíc se nahoru po jeho zobrazení si všimněme jeho pozice: Budha je usazen v antické jógické lotusové pozici se šlapami vzhůru. A stejně jako jogín jeho tělo je mocné a dobře disciplinované, perfektní v dechu a meditaci.Zde je Budha učící, jak je naznačeno jeho mudrou dlaně (vysvětleno níže). Za hlavou je kruh světla symbolizující světlo Budhy, zářící forma paprsku a plamenu z hlavy a těla