oběma. Bolest při chůzi krajem peripateticky přikyvuje slastnému neklidu bytí, jež nemá žádné vyústění (zde doslova žádnáústa: "prach jako rtěnka bez úst.. . "), nespočine v žádné konečné pravdě; všechno to smyslné ohmatávání a spájení věcí prozrazuje slaytou barokní tuchu jakéhosi těla, jež všakje provždy jen "tělem", které nelze žádným skutečl1)ím tělem spoutat... Pot, prádlo a šaty zalité krví Po všem, co bylo řečeno, žádný div, že Kovanda v básních lidsky nejsilnějších, totiž v několika textech o tatínkovi, přiřadí bez váhání k obrazu otce látku nejštiplavější, asociující nejdůvěrnější, nejvypjatější lidské stavy, námahu, bolest, vášeň, nemoc, úzkost: "Z otce si nejvíc pamatuj u / pot v zátylku / když v lese U majáku / nasazoval pařezům páku..." (Odpolední klid). Tady básní ~ a jeho alchymie zaskočila svou nejvyhrocenější podobou; drahá vzpomínka a nejryzejší poznání vytanou prostřednictvím látky