Základní literatura ke studiu (teorie): BARTHES, R. Úvod do strukturální analýzy vyprávění. In Znak, struktura, vyprávění. Brno: Host, 2002, s. 9-43. DOLEŽEL, L. Heterocosmica. Praha: Karolinum, 2003. DOLEŽEL, L. Identita literárního díla. Brno, Praha: AV ČR, 2004. ECO, U. Interpretácia a nadinterpretácia. Bratislava: Archa, 1995. ECO, U. Lector in fabula (Le rôle du lecteur). Paris 2001. (anglicky: The Role of the Reader, Bloomington 1984.) FRYE, N. Anatomie kritiky. Brno: Host, 2003. GADAMER, H.-G. Sémantika a hermeneutika. Aluze, 2003, č. 1, s. 109-114. GENETTE, G. Hranice vyprávění. In Znak, struktura, vyprávění. Brno: Host, 2002, s. 240-256. GREIMAS, A. J. Sémantique structurale. Paris: Larousse, 1966. HIRSCH, E. D. Objektivní interpretace. Aluze, 2003, č. 2, s. 150-165. JOBERTOVÁ, D. Textová analýza dramatu: fungování promluvy v díle Bernarda-Marie Koltese. DISK (časopis pro studium dramatických umění), 2002, č. 1, s. 55-64. NEVEU, K. Dialog v současném francouzském dramatu. Promluva v díle Nathalie Sarrautové, Marguerity Durasové, Philippa Minyany a J.-L. Lagarce. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, 2005. PAVIS, P. Divadelní slovník. Praha: Divadelní ústav, 2003. PAVIS, P. Le Théâtre contemporain. Analyse des textes, de Sarraute `a Vinaver. Paris: Nathan, 2002. PECHAR, J. Interpretace a analýza literárního díla. Praha: Filosofia, 2002. POLTI, G. Les Trente-six situations dramatiques. Paris 1980. PROPP, V. Morfologie pohádky a jiné studie. Jinočany: H&H, 1999. RICOEUR, P. Struktura a hermeneutika. In Znak, struktura, vyprávění. Brno: Host, 2002, s. 272-304. RYNGAERT, J.-P. Introduction `a l’analyse du théâtre. Paris: Nathan, 2002. Saussure, F. de. Kurs obecné lingvistiky. Praha: Academia, 1996. SEDMIDUBSKÝ, M.; ČERVENKA, M.; VÍZDALOVÁ, I. (eds.) Čtenář jako výzva (Výbor z prací kostnické školy recepční estetiky). Brno: Host, 2001. SOURIAU, E. Les deux cent mille situations dramatiques. Paris: Flammarion, 1950. SZONDI, P. Teória modernej drámy. Bratislava: Tatran, 1969. TOMAŠEVSKIJ, B. Teorie literatury. Praha: Lidové nakladatelství, 1970. TRÁVNÍČEK, J. Příběh je mrtev? (schizmata a dilemata moderní prózy). Brno: Host, 2003. Ubersfeld, A. Lire le théâtre III. Le dialogue de théâtre. Paris: Belin, 1996. VELTRUSKÝ, J. Drama jako básnické dílo. Brno: Host, 1999. WELLEK, R., WARREN, A. Teorie literatury. Olomouc: Votobia, 1996. Základní texty ke studiu a analýze (hry): Sofoklés - ANTIGONA (+ Bertolt Brecht - ANTIGONA) Euripídés – HIPPOLYTOS Moliere – DON JUAN (+ donjuanovská tématika u dalších autorů) Jean Racine – FAIDRA William Shakespeare – MARNÁ LÁSKY SNAHA Georg Büchner – VOJCEK H. von Kleist – ROZBITÝ DŽBÁN George Bernard Shaw – PYGMALIÓN Henrik Ibsen – DIVOKÁ KACHNA Edmond Rostand – CYRANO Z BERGERACU Federíco García Lorca – KRVAVÁ SVATBA Maurice Maeterlinck – NITRO Anton Pavlovič Čechov – RACEK Eugene O'Neill – SMUTEK SLUŠÍ ELEKTŘE Bertolt Brecht – MATKA KURÁŽ A JEJÍ DĚTI Samuel Beckett – ČEKÁNÍ NA GODOTA Alois Jirásek – LUCERNA Friedrich Dürrenmatt – NÁVŠTĚVA STARÉ DÁMY Mark Ravenhill – SHOPPING AND FUCKING Peter Weiss – MARAT/SADE Roman Sikora – SMETENÍ ANTIGONY