Evaluační dotazník 1. Prosím, zhodnoťte celý kurs –pokuste se o vyčerpávající zhodnocení všeho, co Vám přijde podstatné. Neotáčejte dále, dokud otázku maximálně nevyčerpáte. 2. Prosím, ohodnoťte na následujících škálách témata našich přednášek: a) nakolik pro Vás byly tyto informace nové b) nakolik Vás motivovaly k dalšímu přemýšlení, hledání doplňujících informací - základní pojmy z oblasti uprchlictví a migrace, fenomén uprchlictví v čase a prostoru, uprchlictví v našem demografickém a sociokulturním rámci A: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 B: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - právní minimum pro práci s žadateli o azyl, legislativa a azylová procedura, mezinárodní a vnitrostátní legislativa, práva a povinnosti žadatelů, fáze azylové procedury, pobyt v PrS, PoS, v soukromí A: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 B: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - psychické problémy uprchlíků a migrantů (problémy, které si uprchlíci přinášejí ze země původu, problémy adaptace na prostředí PrS a PoS, problémy vyplývající z azylové procedury v ČR, problémy při integraci do společnosti po udělení azylu) 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - práce psychologa při práci s cizinci a žadateli o azyl (diagnostické a terapeutické postupy, specifika práce s ohledem na klientelu) 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - práce psychologa v cizím jazyce, práce se zranitelnými skupinami cizinců (osamělé ženy a matky s dětmi, nezletilí bez doprovodu, starší lidé, handicapovaní lidé, osamělé osoby, klienti s adaptačními problémy, klienti trpící traumatickými zkušenostmi) 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - azylový pohovor, specifika práce úředníků při vedení pohovorů se žadateli o azyl, psychologická problematika vedení pohovorů 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - vybrané specifické úkoly práce psychologa při práci se žadateli o azyl a cizinci (svěření do péče, posouzení psychického stavu), náležitosti psychologické zprávy 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 3. Popište dle svého mínění vliv lektorů na kurs (Hana Tóthová, Miroslav Jurman) a několika větami zhodnoťte jejich vystoupení: 4. Seřaďte, prosím, do žebříčku podle toho, jak Vám vyhovovaly, formy výuky na tomto kursu (přednáška, přednáška s lektorem, beseda s cizincem). Svoji volbu zdůvodněte, příp. popište výhody a nevýhody každé z uvedených metod: 5. Prosím, označte ve struktuře besedy s cizincem jedno až tři témata, která Vás obvykle nejvíce zaujala, příp. doplňte téma vlastní: 1. Základní informace o zemi, odkud cizinec pochází, a jejích dějinách 2. Typická rodina a. vztahy mezi manželi či partnery b. výchova dětí c. vztahy k dalším příbuzným 3. Způsob bydlení 4. Obecně uznávané a přijímané hodnoty 5. Zvyky, slavení svátků, apod., které se udrželo až dodnes 6. Náboženství 7. Vztahy v širší komunitě, vztah k autoritám 8. Sociální situace a. typická zaměstnání b. školství, vzdělávání, apod. c. problémy, proč odcházíme 9. Vztah k většinové společnosti 6. Zaujali Vás besedující cizinci? Proč? 7. Překvapilo Vás v průběhu kursu něco? 8.Změnil se v průběhu kursu nějak Váš vztah k uprchlíkům a cizincům? 9.Dovedete si představit svou profesní kariéru v této oblasti? 10.Byli byste ochotní pracovat s uprchlíky jako dobrovolník? 11 Chcete mi ještě něco napsat?