7. tematický okruh: Předfrankonská notace 7.1 Základní inovace - grafické odlišení longy a brevis - zavedení semibrevis - zavedení ligatur sine proprietate – sine perfectione a cum opposita proprietate - brevis se stává jednotkou měření času v hudbě (=tempus) - užití pomlk různých délek na místě diviso modi - nový způsob zápisu hlasů 7.2 Zápis tenoru – pomlky – typy ligatur – convenientia modorum (slučitelnost modů) 7.3 Zápis vrchních hlasů Imperfekce – alterace – charakter a funkce semibrevis - plica 7.4 Prameny hudební Codex Montpellier H 196 – 354 kompozic – 8 svazků Edmond de Coussemaker: L´art harmonique aus XII^me et XIII^me siecles, Paris 1865 Codex Bamberg – 100 motet Paul Aubry: Cent Motets du XIII^me siecle, Paris 1908 7.5 Prameny teoretické Johannes de Garlandia: De musica mensurabilis positio (Couss I/97) Anonymus VII: De musica libellus (Couss I/378) [Hieronymus de Moravia]: Discantus positio vulgaris (Couss I/94) Tabulka č. 1/7 Tabulka č. 2/7