".....■**•/*«==== HÄBÄNlPRAHY S KUTNOU HOR0U f Toto pismo jest popsáno, když. jest bylo počítáno po úrodu Krista Pána, icmuž bud čest vždycky dán;:, s čtrnádete set a dvadceti, když lid pražský, chtě ctně micti, Vyšehrad jest oblehl moci a tak ležal vc dne v noci před tiem snažně Vyšehradem, 10 jehož dobyl pravým hladem v sedmi nemal tak nedčlcch, v nichžto, když já v tuhách sedech, "* složil sem to krátké čtenie, dobrým lidem utěšenie. m Protož, jest-li co dobrého v tom skládáni, Boha ctného z toho chvalte, neb od něho plyne jakti / kmene 'svého všecko dobré. Pakli scestné tg shledáte neb nedospělé, mé připište neviipnosti, chvíli krátké, nesnažnosti, neb tu trojí žáci vadu ncdospčlost v písmě kladú. V TÉTO KAPITULE PRAHA POROKUJE HORE Z JEJICH NI. VDĚČNOSTÍ, KTEREZ OKAZUJE Ji ROZLIČNE PROTI JEJIEMU MNOHÉMU DOBRODENÍ ■ as V čas vŠie búře i hřímanie, m země hnutie, krup, blýskanic, o němž svatý Jan pověděl, když jest Božskú tajnost viděl, stal sě zázrak nevídaný N a od věkóv neslýchaný teď nedávno v České zemi. Vzemši sobě rok určený, hádala sč Praha s Horů před ctným sborem všeho tvoru, 34 při němž Kristus Pán sedieše, právě činy vše sůdieše. Praha stáše na pravici, Hora v kútč na levici. Praha slušné, ctné postavy, in žena krásná bez ohavy, jasných oči, múdré řeči, v zlatohlave ctně sč rděci. Hora, ženka pohrbila, k zemi hlcděc a blikavá, 45 šeplic řeči ulyzr\ ú. otmlúváše, vrtlíc hlavú, jenž mějiešc i v té době kuklík s kytli sšit na sobě. Stojec Praha tu poctivě, w však mluvieše dost horlivě a řkuc: „Sudce vševědúcí, Králi, Pane všemohúci, rač nás málo přeslyšeti, mé pře micrú přeměřiti, u vinu vahú převážiti, «« neb važitcl duši jsi ty! Přctlyš mě tcd s mú súpcři, Bl