7. týden
Přednášku zahájíme projekcí dvou dokumentárních filmů a krátkými ukázkami rozdílů mezi restaurovaným a nerestaurovaným filmem:
- Ukázky: Restoration of archive films. Demo reel (ukázky jsou k nahlédnutí na požádání)
- Faust: The different versions - bonusový dokument k DVD Faust F. W. Murnaua (DVD je možné konzultovat v knihovně FAV)
- Obsessed with Vertigo - bonusový dokument k DVD Vertigo A. Hitchcocka (DVD je možné konzultovat v knihovně FAV)
Chcete si vyzkoušet restaurování filmu? Můžete, na stránkách amsterodamského Filmmuseum tady.
Chcete-li si zopakovat podrobněji průběh restauračního zásahu na kinematografickém filmu, podívejte se na stránky 53-104 knihy Restoration of Motion Picture Film (PDF níže v osnově).
Téma 1: Restaurování filmu: Lakuna
Literatura použitá v přednášce:
- Cesare BRANDI (2000): Teoria del restauro. Torino: Giulio Einaudi editore. Přetisk vydání z roku 1977.
- Michele CANOSA (2001): Per una teoria del restauro cinematografico. In: Gian Pietro Brunetta (ed.): Storia del cinema mondiale. Volume quinto: Teorie, strumenti, memorie, s. 1069-1118. Torino: Giulio Einaudi editore.
- Nicola MAZZANTI (2001): Footnotes. (For a glossary of film restoration). In: Luisa Comencini - Matteo Pavesi: Restauro, conservazione e distruzione dei film. Milano: Editrice Il Castoro, s. 14-31.
Cesare Brandi (1906-1988) byl italským historikem a kritikem umění, specializoval se na teorii restaurování výtvarného umění. Více můžete najít na Wikipedii - bohužel pouze v italštině :(
O lakuně psal také Paolo Cherchi Usai ve třetí kapitole knihy Silent Cinema: An Introduction, přiložené v osnově na 4. týden.
Téma 2: Restaurování filmu: Etické otázky
Opět doporučuji třetí kapitolu knihy Silent Cinema: An Introduction.
Etický kodex FIAF na stránkách NFA. Text tvoří součást povinného korpusu pro kolokvium.
Australský národní filmový archiv vydal vlastní Collection Policy. Dokument najdete níže v samostatném PDF souboru.