NI03_22 Diplomový seminář Podzim 2007 Mgr. Alexandra Andreasová, Ph.D. Obsah, cíle a požadavky semináře Obsah: 1. Hledání vhodného tématu práce, vymezení problému. 2. Možnosti přístupu k tématu, druhy výzkumu, metodika. 3. Hledání materiálu. 4. Struktura práce. 5. Formální náležitosti práce. 6. Samotné psaní, styl. 7. Závěrečné úpravy, kriteria hodnocení prací. Cíle semináře: Prvotním cílem semináře je naučit se, jak napsat diplomovou nebo oborovou práci tak, aby vyhověla požadavkám oboru. To znamená, že se budeme bavit o každé fázi tvoření práce zvlášť a to jak o obsahových, tak o formálních záležitostech. Seminář je zamýšlen také jako jakési fórum pro studenty, kde můžou diskutovat o svých nápadech, představách a případných problémech s pracemi, klást otázky jak spolužákům, tak vyučující. Seminář by měl studentům také poskytnout inspiraci, ukázat různé možnosti témat a postupů vhodných pro bakalářské práce. Požadavky: - příprava na hodiny: četba, domácí úkoly, příp. vyhledání informací - aktivní účast na hodinách, max. absence: 2 - odevzdání návrhu bak. práce + četba odborné literatury NI03_22 Diplomový seminář Podzim 2007 Mgr. Alexandra Andreasová, Ph.D. Obsah, cíle a požadavky semináře + literatura Obsah: 8. Hledání vhodného tématu práce, vymezení problému. 9. Možnosti přístupu k tématu, druhy výzkumu, metodika. 10. Hledání materiálu. 11. Struktura práce. 12. Formální náležitosti práce. 13. Samotné psaní, styl. Renkema, Jan. Schrijfwijzer. Sdu Uitgevers, Den Haag – Standaard Uitgeverij, Antwerpen, 1995. Van der Spek, Erik. Schrijven met perspectief. Structuuradviezen voor schrijvers. Martinus Nijhoff uitgevers Groningen, Groningen, 1996. 14. Závěrečné úpravy, kriteria hodnocení prací. Cíle semináře: Prvotním cílem semináře je naučit se, jak napsat diplomovou nebo oborovou práci tak, aby vyhověla požadavkám oboru. To znamená, že se budeme bavit o každé fázi tvoření práce zvlášť a to jak o obsahových, tak o formálních záležitostech. Seminář je zamýšlen také jako jakési fórum pro studenty, kde můžou diskutovat o svých nápadech, představách a případných problémech s pracemi, klást otázky jak spolužákům, tak vyučující. Seminář by měl studentům také poskytnout inspiraci, ukázat různé možnosti témat a postupů vhodných pro bakalářské práce. Požadavky: - příprava na hodiny: četba, domácí úkoly, příp. vyhledání informací - aktivní účast na hodinách, max. absence: 2 - odevzdání návrhu bak. práce + četba odborné literatury