Plánování fundraisingu: • definujte poslání organizace – stručně, jasně, výstižně, aby s ním byl srozuměn každý člen organizace a uměl ho reprodukovat, • určete konkrétní a měřitelné cíle – dárci bude jasné, že jsou dosažitelné, • vypracujte realizační a časový plánu aktivit, na základě zpracuje roční rozpočet, • ověřte, zda vaše organizace skutečně reaguje na potřeby ve společnosti, • zvažte zapojení dobrovolníků do fundraisingových akcí, • vyberte pro danou situaci nejvhodnější fundraisingové metody, • sestavte seznam možných zdrojů, okruh potenciálních dárců Metody fundraisingu • Inzerce • Direct mail, tj. přímý poštovní styk • Vyhlášení veřejné sbírky • Kampaň • Benefiční akce • fundraising „od dveří ke dveřím“ • Osobní dopis či telefonický rozhovor (tzv. telefonní fundraising • Písemná žádost o grant • Osobní setkání, resp. návštěva předem vytipovaných možných dárců • Členství • Vlastní příjmy, tzv. samofinancování • „Testament-fundraising" = odkaz majetku, tj. získávání příslibu odkazu majetku