Zadání třetího úkolu pro individuální portfolio Žádáme o peníze Je možné, že se během vašeho učitelského působení setkáte s očekáváním, že se budete aktivně podílet na rozvoji školy a jejího učitelského sboru. Toto očekávání může mít podobu vaši aktivní účasti na získávání peněz pro školu, a to z nejrůznějších zdrojů a na různé účely. Budete-li na ně předem připraveni, ušetříte spoustu času a energie a můžete se u vedení školy velmi dobře zapsat. Vyjděte ze situace, že působíte na střední škole v okresním městě vašeho trvalého bydliště a učíte tam předměty, které studujete nyní na Filozofické fakultě MU. Máte za úkol: 1. Vytvořit adresář donátorů (veřejných institucí, nadací, odborných institucí, občanských sdružení, firem…), které veřejně nabízejí různá dotační nebo projektová schémata určená obecně na rozvoj školy (nákup pomůcek, vybavení, pořízení softwaru…). 2. Vytvořit adresář donátorů, které veřejně nabízejí různá dotační nebo projektová schémata určená obecně na rozvoj učitelů, studentů nebo učitelských sborů (zahraniční jazykové stáže, semináře s odbornou tematikou, spolupráce škol, studentské výměny, studentské soutěže…) 3. Z těchto nabídek si najděte jednu konkrétní, která vás zaujala a domníváte se, že stojí za to se daného projektu účastnit. Pořiďte si (obvykle z webových stránek) žádost (přihlášku) o daný typ projektu a tu vyplňte tak, jako byste skutečně žádali o přidělení finančních prostředků. Jako odrazový můstek vám může posloužit: Pol, M., Rabušicová, M. a kol. Grantové nabídky a české školy. Praha: NVF, 2003. 128 s. ISBN 80-903125-9-4 http://web.socrates.cz/ http://www.osf.cz/ portály školských odborů krajských úřadů a mnoho dalších.