11. tematický okruh: Kritika hudebního zápisu 1) Charakteristika historie oboru Karl Lachmann – Ernst Kantorowicz – Friedrich Gennrich – Werner Bittinger – František Mužík- Jaromír Černý 2) Způsoby existence středověkých nápěvů Originál –kontrafaktum – kontrapositum – varianta – obecná nota 3) Postupy kritiky hudebního zápisu Recenze – examinace –divinace –konjekturální kritika – emendace Literatura: Bittinger, Werner: Studien zur musikalischen Textkritik des mittelalterlichen Liedes, Würzburg 1953 ( recenze: Richard Rybarič in Hudobnovedné štúdie II,1957) Černý, Jaromír: Melodie Czaldy waldy a problematika našich nejstarších tanečních skladeb, In: Hudební věda 1969/IV. Gennrich, Friedrich: Sieben Melodien zu mitelhochdeutschen Minneliedern. In: Zeitschrift für Musikwissenschaft 7, 1924 Mužík, František: Úvod do kritiky hudebního zápisu. Acta Universitatis Carolinae 1961,Philosophica et historica 3, Univerzita Karlova, Praha 1961 Plocek, Václav: K problematice našich nejstarších tanečních skladeb. in: Hudební věda 1969/ I. Ještě k problematice Czaldy waldy. in: Hudební věda 1970/I. Vela, Maria Caraci (ed.): Kritika hudebního textu. Metody a problémy hudební filologie, Koniasch Latin Press, Praha 2001