Latina pro nelatináře: exercitiones III (3. deklinace; ukazovací, vztažná a přivlastňovací zájmena) 1. Převeďte do opačného čísla: exemplaria bona _____________________ salutant cives romanos _________________________ virtutes feminarum ___________________ civitati beatae ______________________________ cum nostris poetis claris________________ temporibus pulchris__________________________ legis durae __________________________ castigabunt suos amicos ______________________ animal parvum _______________________ docebas amicum exemplo_____________________ nostrorum carminum clarorum___________ multos milites ______________________________ 2. Zájmeno převeďte do příslušné osoby opačného čísla; výsledné spojení pak dejte do plurálu: např.: meum amicum – nostrum amicum – nostros amicos vestro libro ___________________________ memoria mei ________________________________ mea sententia _________________________ crede tibi ___________________________________ sua fraude ____________________________ nostri honoris _______________________________ mater eius ____________________________ carmen earum _______________________________ suum caput __________________________ tuam vocem ________________________________ 3. Překládejte a doplňujte: In villa multi servi habitant. Dominus eorum est Iulius: is multos servos habet. Ancillae quoque multae in villa habitant. Domina ________ est Aemilia: _______ multas ancillas habet. Quis saccum portat? Servus saccum portat. Qui servus? Servus ____ saccum portat est Syrus. Is/ille/hic servus saccum portat. Iulius servum vocat. ______ servum? Servus quem Iulius vocat est Syrus. Iulius _______ servum vocat. Iulius servo praemium dat. ____ servo? Servus ____ Iulius praemium dat est Syrus. Iulius ei/illi/huic servo praemium dat. Ancilla abest. Quae abcilla? Ancilla _____ abest est Syra. Ea/illa/haec ancilla abest. Iulius dominus ancillae est. _____ ancillae? Syra est ancilla ______ dominus Iulius est. Iulius dominus eius/illius/huius ancillae est. Quid est anulus? Anulus est ornamentum. Quod ornamentum? Anulus est ornamentum quod digitum ornat. ______ ornamentum pulchrum est. Fluvii oppidis aquam dant. _______ oppidis? Oppida _______ fluvii aquam dant sunt Capua et Brundisium. Fluvii iis/illis/his oppidis aquam dant. 4. Přeložte a celou větu převeďte do opačného čísla: Vidím svou přítelkyni; mám její báseň. Občané chválili básníky a jejich krásná díla (opus, operis, n.). Králové (rex, regis, m.) bývají zlí; lidé se obávají jejich činů. Učitelka bude vyprávět o Římanech a jejich slavné historii.