Latina pro Religionisty – hodina V. Exercitiones A. Přeložte věty a dávajte pozor na překlad pasívních tvarů: Marcus et Titus in schola sunt. Magister pueros numeros et litteras docet. Marcus discipulus piger et stultus est, sed Titus industrius atque laborosus est. Magister saepe Marcum castigat, sed Titum laudat. Marcus a magistro castigatur et Titus laudatur. Marcus magistrum veretur sed Titus magistrum non timet. Marcus Titum miratur sed magistrum non amat. Marcus in schola lamentatur sed Titus laetatur. Titus Marcum hortatur sed Marcus studere non conatur. Magister semper laetatur si pueri respondent. B. Přeložte a všímejte si způsobu tvoření adverbií z trojvýchodných adjektiv: Titus stultus est et stulte respondet. Marcus discipulus laborosus est et laborose studet. Iulia cantare potest et pulchre cantat. Sextus puer malus est et male laborat. Marcus discipulus bonus est et bene respondet. Pueri industrii industrie laborant. Puellae bonae bene student. C. Přeložte a neznámá slovíčka vyhledejte ve slovníku. Poté zkuste vytvořit latinské věty, ve kterých převedete aktivní vazby z úryvku na pasivní a naopak: Aeneas ante reginam in Africa Když byla Trója v plamenech, Trójan Aeneas byl vyzván Venuší, aby odplul s druhy hledat novou vlast. Bouří byl zahnán k africké královně Didoně, kterou žádal o pomoc. Ta jej vlídně přijala a žádala ho, aby vyprávěl o svých osudech. Aeneas nominor, fama super stellas elevor. In Italiam propero. Troia est enim in flammis, itaque incolis Troiae patriam desidero. Viam nautis dea monstrat. Si optabis, de pugnis ante Troiam narrabo, de causa pugnarum – femina Helena, de audacia, de lacrimis, de causa fugae; non de victoria. Oro, regina, adiuva!