• http://www.coh.usd.cas.cz/pages_cz/centrum.htm Philippe Meers – Daniël Biltereyst: Enlightened City 1925-75 • Iluminace 1/2008 • http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=*CWONZ&n=39392&ct=40094&e=90562 • http://www.wgfilmtv.ugent.be/wgfilm&tvEN/research/the_enlighted_city.php • Lies Van de Vijver – Gert Willems: Commercial versus Ideological Imperatives: Results form a large scale oral history research. Konference The Glow in their Eyes. Gent, 2007 • Mark Jancovich – Lucy Faire – Sarah Stubbings: The Place of the Audience. Cultural Geographies of Film Consumption. BFI, 2003 • Annette Kuhn: Dreaming of Fred and Ginger. Cinema and Cultural Memory. New York University Press, 2002 • Jackie Stacey: Hollywood Memories. Screen • Rachel Moseley: Growing up with Audrey Hepburn. Manchester, 2002 • Shaun Moores: The box on the dresser: memories of early radio and everyday life. In: Media, Culture and Society 10, 1988 • Sue Harper – Vincent Porter – Moved to tears: weeping in the cinema in postwar Britain. Screen 37, č. 2, s. 152-173 • Lynn Spigel – Henry Jenkins: Same Bat Channel, Different Bat Times: Mass Culture and Popular Memory. In: William Uricchio – Roberta Pearson (eds.), The Many Lives of the Batman. BFI, 1991 • (Helen Richards: „Something to look forward to“: Memory work on the treasured memories of cinema going in Bridgend, South Wales. Scope, November 2004 http://www.scope.nottingham.ac.uk/article.php?issue=nov2004&id=253§ion=article) • Helen Taylor: Scarlett´s Women: Gone with the wind and its female fans. London, 1989 • Kevin Corbett: Bad sound and sticky floors. An ethnographic look at the symbolic value of historic small-town movie theatres. In: Kathryn Fuller-Seeley – George Potamianos (eds.), Hollywood in the neighborhood. University of California Press, 2008 • Alexander Dhoest: Everybody liked it: collective memories of early Flemish television fiction. • Participations, vol. 3, č. 1, 2006 – www.participations.org Annette Kuhn: Dreaming of Fred and Ginger. Cinema and Cultural Memory. New York University Press, 2002 • otázky: • Která kina jste navštěvoval/a? (kdy, kde, jak často) - Jak často se měnil program kin? - Kdy (ve kterou denní dobu) jste obvykle navštěvoval/a kino? • kolik stálo vstupné? - Ve kterém ročním období? (rozdíly léto/zima) - Jaké byly rozdíly v lokálních kinech? („luxusní“ kina, rozdíly v promítaných filmech, v cenách vstupného) • rozdíl v lokálních kinech – „posh“? typy filmů? • chodil/a jste do centra do kina? - Přítomnost a role personálu: uvaděčky, vrátní, vedoucí kina, živá vystoupení… • - S kým jste obvykle navštěvoval/a kino? - Jaký oděv jste obvykle volil/a pro návštěvu kina? - Měl/a jste ve zvyku konzumovat v kině jídlo či nápoje? - Jak jste se vy a ostatní návštěvníci obvykle v kině chovali? (jestliže se vám film líbil/nelíbil) • - jaké jste měl pocity před, během, po filmu? • Annette Kuhn: Dreaming of Fred and Ginger. Cinema and Cultural Memory. New York University Press, 2002 • - Jaké byly Vaše oblíbené filmy – co rozhodovalo o tom, jestli film je „dobrý“, nebo „špatný“? - Jaké byly Vaše oblíbené filmové hvězdy? • jak se proměňoval váš vkus? - Jaké byly Vaše zkušenosti s barevnými a zvukovými filmy? - Jaká byla role krátkých filmů a týdeníků? - evropské filmy • - Jak jste si vybíral/a film? - Sbíral/a jste fotografie filmových hvězd, četl/a filmové časopisy? - Navštěvoval/a jste filmové kluby, byl jste členem filmového klubu? - Zpíval/a jste si písně z filmů, kupoval/a jste si desky nebo notové listy s filmovou hudbou? • - Jaké jiné druhy zábavy představovaly alternativu k návštěvě kina? - Navštěvoval/a jste kino o prázdninách, dovolených, svátcích? • - Co pro Vás návštěva kina znamenala? Rachel Moseley: Growing up with Audrey Hepburn. Manchester, 2002 • pamatujete se, kdy jste poprvé slyšela o A.H. nebo ji viděla? jaký byl váš první dojem? • kde jste o ní četla – vídala ji – nejčastěji? (filmy, video, tv, časopisy); pokud v kině nebo na videu, s kým jste filmy sledovala? • máte oblíbené filmy A.H.? proč je to váš oblíbený film? • co jste dělávala/děláte podobně jako A.H.? • je nějaký zvláštní oděv, který si pamatujete? čím je specifický? • ušila jste si – nebo jste nosila – někdy šaty podobné jako A.H.? • jaké byly? • koupila, nebo ušila jste si je? • kam jste je nosila? • řekla byste, že vás ovlivnil její styl? • proč podle vás zůstala tak populární? Co je důvodem její přetrvávající přitažlivosti? • je něco, co byste chtěla dodat a o čem jsme nemluvili? Kevin Corbett: Bad sound and sticky floors. An ethnographic look at the symbolic value of historic small-town movie theatres. In: Kathryn Fuller-Seeley – George Potamianos (eds.), Hollywood in the neighborhood. University of California Press, 2008 • co mi můžete říct o historii tohoto kina? • jak dlouho už jej navštěvujete? • jak často jej navštěvujete? • co se vám na něm líbí a co naopak nelíbí? • chodíte i do jiných kin? jestliže ano, které a proč preferujete? • je toto kino důležitou součástí vašeho města? jestliže ano, proč? • Jak by jste pociťoval/a, kdyby toto kino mělo nadále sloužit jinému účelu? Nebo kdyby se mělo zavřít? Nebo by mělo být zbouráno? • Máte nějakou specifickou vzpomínku na návštěvu tohoto kina, o kterou by jste se chtěl/a podělit? Nějakou zkušenost, o které by jste mi chtěl/a vyprávět? • Dotazník – FB • Robert C. Allen: • www.docsouth.unc.edu/gtts