MÁ SK ŽENA K Ml1?.! JAKO PftlRODA KE KULTU ft Ef podpořily a posílily nový kulturní pohled. A konečně nejen muži, ale i ženy mohou a musejí být rovnoprávně zapojeni do projektů kreativity a transcendence. Teprve pak hudou ženy v neustálém dialektickém vztahu kultury a přírody přiřazovány ke kultuře. Literatura: David Hakan 1966. Tin- Duality of Hanum Existence., Huston. Rae Carlson 1971. Sex Differences in Ego Functioning: Exploratory Studies of Agency and Communion, Journal if Consulting and Clinical I'tychology, 37, 267-277 Simone de Bcauvoir 1953. The Second Sex, New York. Original l.e dcuxicme sexe, 1919. Coky vybor /. dila Druhejnddari, Odcon, Praha I960 John M. Ingham 1971. Are the Sirionö Haw or Cooked? American Anlhro/Hdogisi, 73, 1092-1099. Claude Lcvi-Strauss 1969a. The Elementary Strut lures of Kinship, Boston. Original /.cs structures elementaires de la parenle, I'M'J. Claude Levi-Strauss 1969b. 77ie Haw and the Cooked, New York. Original U Cru et le cuit, Plön, Paris 1964. Robert Lowie 1956. The Crow Indians, New York. Sherry B. Ortner 1973. Sherpa Purity, American Anthropologist, 75, 49-63. Shorn H. Ortner. Purification Beliefs and Practices, /',Vir>r/o/«ie(/i/i HrUanniat. Julian Pitl-Hivers 1961. I'eople of The Sierra, Chicago. R.C.H. Siu 1968. The Man of Many Qualities, Cambridge, Maw. Stephen l Ilm.in 1963. Semantic Univcrsals, cd. Joseph H. Greenberg, Universals of hmgunge, Cambridge, Mass. VIZUÁLNÍ SLAST A 1VARATIV1VÍ FILM Laura Mulvey (1975) Visual Pleasure an,l Narrali« Cinema, přeložila I'elra Hanáková