Vývojová psychologie II – podzim 2010 Příprava na 3. seminář Téma: „Děti a internet“ Zadání: 1. Sociální sítě Zkuste zjistit, jaké sociální sítě děti a mládež nejčastěji používají (od mladšího školního věku po adolescenci). Jsou věkové rozdíly ve výběru sítě? Čím to může být způsobeno? Proveďte rozhovor na téma sociální sítě s: a) dítětem mladšího školního věku b) dítětem staršího školního věku c) pubescentem, adolescentem 2. Pojem kyberšikana Získejte co nejvíce informací k tématu kyberšikana. Proveďte rozhovory o povědomí tohoto pojmu, prevenci a způsobech řešení u: a) dětí mladšího školního věku b) dítětem staršího školního věku c) pubescentem, adolescentem d) učitelů e) rodičů 3. Prevence kyberšikany Vytvořte zážitkový a informativní program na téma kyberšikany pro: f) děti mladšího školního věku g) děti staršího školního věku h) pubescenty, adolescenty Téma k zamyšlení: 4. Sexuální výchova na školách Zmapujte jakým způsobem je na školách řešeno téma sexuální výchovy. Zhodnoťte z pohledu vývojových teorií: Freuda, Eriksona, Havighursta.